- atnaujinta
- admin
- 2022-12-01
- 00:28

Mažos vertės pirkimų vykdymo
Organizavimo tvarkos aprašas
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šis Kudirkos Naumiesčio Vinco Kudirkos gimnazijos (toliau tekste vadinama – gimnazija) Mažos vertės pirkimų vykdymo organizavimo tvarkos aprašas (toliau tekste vadinama – Aprašas) yra privalomo pobūdžio dokumentas, kurio tikslas – reglamentuoti gimnazijos numatomų vykdyti prekių, paslaugų ir darbų viešųjų pirkimų (toliau tekste vadinama – Pirkimai) formavimo, planavimo, iniciavimo, organizavimo tvarką, pirkimus vykdančių ir (ar) pirkimo procese dalyvaujančių gimnazijos darbuotojų teises, pareigas ir atsakomybę, kitus su gimnazijos numatomais vykdyti ir/ar vykdomais pirkimais susijusius klausimus, siekiant sumažinti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) ir kitų viešuosius pirkimus (toliau – pirkimas) reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų riziką.
2. Apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Mažos vertės pirkimas – tai:2.1.1. supaprastintas pirkimas, kai prekių ar paslaugų pirkimo numatoma vertė yra mažesnė kaip 58 000 Eur (penkiasdešimt aštuoni tūkstančiai eurų) (be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM)), o darbų pirkimo numatoma vertė mažesnė kaip 145 000 Eur (šimtas keturiasdešimt penki tūkstančiai eurų) (be PVM);
2.1.2. supaprastintas pirkimas, atliekamas toms atskiroms pirkimo dalims, kurių bendra vertė yra mažesnė kaip 58 000 Eur (penkiasdešimt aštuoni tūkstančiai eurų) (be PVM) to paties tipo prekių ar paslaugų sutarčių vertės, o perkant darbus – mažesnė kaip 145 000 Eur (šimtas keturiasdešimt penki tūkstančiai eurų) (be PVM). Jeigu numatoma pirkimo vertė yra lygi tarptautinio pirkimo vertės ribai arba ją viršija, gimnazija užtikrina, kad bendra dalių vertė, atliekant mažos vertės ir kitų supaprastintų pirkimų procedūras, būtų ne didesnė kaip 20 procentų bendros visų pirkimo dalių vertės;
2.2. neskelbiama apklausa – pirkimo būdas, kai gimnazija kreipiasi į tiekėjus, kviesdama pateikti pasiūlymus;
2.3. skelbiama apklausa – pirkimo būdas, kai gimnazija apie atliekamą pirkimą paskelbia Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) priemonėmis (užpildo skelbimą apie pirkimą, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka);
2.4. viešojo pirkimo komisija (toliau – Komisija) – gimnazijos arba jos įgaliotu direktoriaus įsakymu (potvarkiu), vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 19 straipsniu, sudaryta Komisija, kuri šio Aprašo nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka pirkimus.
2.5. Pirkimų iniciatorius – gimnazijos darbuotojas, kuris nurodė poreikį įsigyti reikalingų prekių, paslaugų arba darbų.
2.6. Pirkimų organizatorius – gimnazijos direktoriaus įsakymu paskirtas darbuotojas, kuris gimnazijos nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka mažos vertės pirkimus, kai tokiems pirkimams atlikti nesudaroma Viešojo pirkimo komisija (toliau – Komisija).
2.7. Pirkimų organizavimas – gimnazijos direktoriaus veiksmai, apimantys atsakingų asmenų paskyrimą, jų funkcijų, teisių, pareigų ir atsakomybės nustatymą, kuria siekiama tinkamo pirkimų ir pirkimo sutarčių vykdymo, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas ir žmogiškuosius išteklius.
2.8. Pirkimų planas – gimnazijos parengtas ir patvirtintas einamaisiais biudžetiniais metais planuojamų vykdyti prekių, paslaugų ir darbų pirkimų sąrašas (5 priedas).
2.9. Pirkimų suvestinė – gimnazijos parengta informacija apie visus biudžetiniais metais planuojamus vykdyti pirkimus, įskaitant mažos vertės pirkimus. Ši informacija kasmet iki kovo 15 dienos, o patikslinus pirkimų planą – nedelsiant, turi būti paskelbta Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) ir perkančiosios organizacijos interneto tinklalapyje. Mažos vertės pirkimų planas nebūtinas iki 2020-01-01.
2.10. Pirkimų žurnalas – gimnazijos nustatytos formos dokumentas (popieriuje ar skaitmeninėje laikmenoje), skirtas registruoti perkančiosios organizacijos atliktus pirkimus (6 priedas).
2.11. Pirkimo dokumentai – gimnazijos raštu pateikiami tiekėjams dokumentai ir elektroninėmis priemonėmis pateikti duomenys, apibūdinantys perkamą objektą ir pirkimo sąlygas: skelbimas, kvietimas, techninė specifikacija, aprašomieji dokumentai, pirkimo sutarties projektas, kiti dokumentai ir dokumentų paaiškinimai (patikslinimai).
3. Kitos Apraše vartojamos pagrindinės sąvokos yra apibrėžtos Viešųjų pirkimų įstatyme, kituose pirkimus reglamentuojančiuose teisės aktuose ir rekomendacinio pobūdžio dokumentuose.
II. ATSAKINGI ASMENYS
4. Gimnazijos direktorius: 4.1. pirkimui (-ams) organizuoti ir atlikti (mažos vertės pirkimų atveju – gali) sudaro Viešojo pirkimo komisiją, nustato jai užduotis ir suteikia visus įgaliojimus toms užduotims atlikti, o jos funkcijas nustato Viešojo pirkimo komisijos darbo reglamente. Direktorius yra atsakingas už Viešojo pirkimo komisijos veiksmus. Ši sąlyga netaikoma mažos vertės pirkimams iki 2020-01-01.4.3. paskiria pirkimo organizatorių (-ius), jeigu gimnazija numato vykdyti mažos vertės pirkimus ir tokiems pirkimams atlikti nesudaroma Viešojo pirkimo komisija;
4.4. patvirtina planuojamų vykdyti einamaisiais biudžetiniais metais pirkimų planą ir užtikrinta, kad kasmet ne vėliau kaip iki kovo 15 dienos, o šį planą patikslinus – nedelsiant, CVP IS ir gimnazijos tinklalapyje, būtų paskelbta tais metais planuojamų atlikti pirkimų suvestinė ir iš anksto būtų skelbiami pirkimų, išskyrus mažos vertės, techninių specifikacijų projektai; 4.5. tvirtina pirkimo dokumentus;
4.6. įsakymu skiria pirkimo organizatorių, atsakingą už pirkimų vykdymą naudojantis CPO elektroniniu katalogu.
5. Pirkimo iniciatorius be įsakymo gali būti bet kuris gimnazijos darbuotojas.
6. Pirkimų iniciatorius atlieka šias funkcijas:
6.1. kiekvieno pirkimo procedūroms atlikti pildo paraišką (3 priedas);6.2. atsako už pirkimo dokumentuose (paraiškoje) nurodytą informaciją.
7. Pirkimų organizatorius atlieka šias funkcijas:
7.1. vykdo mažos vertės pirkimų procedūras vadovaujantis Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. Nr. 1S-97 patvirtinto „Mažos vertės pirkimų tvarkos apraše“ nustatytais atvejais, tvarka ir terminais;7.2. koordinuoja perkančiosios organizacijos sudarytose pirkimo sutartyse numatytų jos įsipareigojimų vykdymą ir prižiūri pristatymo (atlikimo, teikimo) terminų bei prekių, paslaugų ir darbų atitiktį pirkimo sutartyse numatytiems kokybiniams ir kitiems reikalavimams laikymąsi;
7.3. inicijuoja siūlymus dėl pirkimo sutarčių pratęsimo, keitimo, nutraukimo ar pirkimo sutartyje numatytų prievolių įvykdymo užtikrinimo;
7.4. pildo pirkimo tiekėjų apklausos pažymą (4 priedas), jei atliekamas mažos vertės pirkimas;
7.5. pasirašo nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą. (1 priedas ir 2 priedas)
7.6. rengia pirkimo dokumentus Mažos vertės pirkimų tvarkos apraše numatytais atvejais.
8. Gimnazijos direktorius gali paskirti visus atsakingus asmenis arba tam tikras jų funkcijas pavesti vienam arba keliems asmenims. Taip pat gali nustatyti kitus asmenis ir jų funkcijas, negu apibrėkšta apraše.
9. Viešųjų pirkimų komisijos funkcijos apibrėžtos Kudirkos Naumiesčio Vinco Kudirkos gimnazijos direktoriaus patvirtintame gimnazijos viešųjų pirkimų komisijos darbo reglamente.
III. GIMNAZIJOS PREKIŲ, PASLAUGŲ IR (AR) DARBŲ POREIKIO FORMAVIMAS
10. Gimnazijos viešieji pirkimai planuojami vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu, viešuosius pirkimus reglamentuojančiais teisės aktais.
11. Gimnazijos viešieji pirkimai planuojami ir vykdomi atsižvelgiant į Šakių rajono savivaldybės tarybos patvirtintą einamųjų metų biudžetą, Europos Sąjungos struktūrinių ir (ar) kitų tarptautinių paramos instrumentų lėšomis finansuojamus projektus, Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis finansuojamas programas ir (ar) projektus.
12. Pirkimų organizatorius, rengdamas pirkimų planą, turi:
13.1. įvertinti galimybę prekes, paslaugas ir darbus įsigyti naudojantis CPO elektroniniu katalogu (nebūtina jeigu vykdomas neskelbiamas pirkimas ir sutarties vertė iki 10.000,00 Eur be PVM):13.1.1. atlikti pirkimą nesinaudojant CPO elektroniniu katalogu ir, jeigu gimnazija pagal teisės aktus privalo užtikrinti, kad prekių, paslaugų ir darbų pirkimai būtų vykdomi naudojantis CPO elektroniniu katalogu, kai jame siūlomos prekės, paslaugos ar darbai atitinka gimnazijos poreikius ir perkančioji organizacija negali jų atlikti efektyvesniu būdu racionaliai naudodama lėšas, pateikti argumentuotą motyvaciją;
13.2. įvertinti galimybę atlikti pirkimą CVP IS priemonėmis (nebūtina jeigu vykdomas neskelbiamas pirkimas ir sutarties vertė iki 10.000,00 Eur be PVM);
13.3. įvertinti, ar ketinamoms įsigyti prekėms, paslaugoms ar darbams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai, ir pirkimų pagrindime pateikti siūlymus dėl šių kriterijų taikymo vykdant pirkimą.
IV. PIRKIMŲ PLANAVIMAS
14. Pirkimų organizatorius, gavęs iš pirkimo iniciatorių pirkimų sąrašus kartu su pirkimų pagrindimais, juos patikrina ir pradeda rengti gimnazijos pirkimų planą.
15. Parengęs pirkimų planą (5 priedas), teikia jį tvirtinti gimnazijos direktoriui.
16. Gimnazijos direktoriui patvirtinus pirkimų planą, jis grąžinamas už pirkimų planavimą atsakingam asmeniui.
17. Atsiradus poreikiui einamaisiais biudžetiniais metais pirkimų planas gali būti tikslinamas.
V. PIRKIMO INICIAVIMAS IR PASIRENGIMAS
18. Pirkimų iniciatorius kiekvieno pirkimo procedūroms atlikti pildo paraišką (3 priedas) pirkti prekes, paslaugas ar darbus (toliau – paraiška).
19. Paraiškos derinimo ir tvirtinimo tvarka:
19.1. paraišką pasirašo ją užpildęs darbuotojas (iniciatorius);19.2. pirkimo iniciatorius teikia užpildytą paraišką derinti gimnazijos direktoriui.
19.3. Pasirašius gimnazijos direktoriui, pirkimo iniciatorius teikia paraišką pirkimo organizatoriui.
20. Jei gimnazijoje vykdomas Mažos vertės pirkimas žodžiu (vadovaujantis Viešųjų pirkimų direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymo Nr.1S-97 „Dėl Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau Aprašas) 17 punktu) ir apklausiamas vienas tiekėjas bei sudaroma žodinė sutartis neviršija 3000,00 Eur be PVM, pirkimo paraiška ir pažyma nepildoma, o informacija apie įvykdytą pirkimą fiksuojama pirkimų žurnale (6 priedas). Tokiu atveju pirkimo dokumentu laikoma PVM sąskaitos faktūros kopija.
21. Kiekvienas gimnazijos atliktas pirkimas registruojamas atliktų pirkimų registracijos žurnale 6 priedas.
VI. INFORMACIJA IR (AR) DOKUMENTAI, REIKALINGI PIRKIMO DOKUMENTAMS PARENGTI
22. Pirkimo dokumentus rengia pirkimo organizatorius pagal pirkimo iniciatoriaus paraiškoje (3 priedas) nurodytą informaciją ir pateiktus dokumentus. Pirkimo iniciatorius paraiškoje turi nurodyti:
22.1. prekių, paslaugų ar darbų pavadinimą, kiekį (apimtį), su prekėmis teiktinų paslaugų pobūdį, prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo terminus;22.2. techninę specifikaciją ir kitus būtinus dokumentus pirkimui atlikti.
VII. VIEŠOJO PIRKIMO VYKDYMAS
23. Pagal patvirtintą plano suvestinėje ar paraiškoje nurodytą pirkimo būdą ar formą pirkimą atlieka:
23.1. sudaryta ir gimnazijos direktoriaus patvirtinta nuolatinė Viešojo pirkimo komisija, veikianti pagal patvirtintą darbo reglamentą, kai:23.1.1. prekių ar paslaugų pirkimo sutarties vertė be PVM viršija 10 000 Eur;
23.1.2. darbų pirkimo sutarties vertė be PVM viršija 15 000 Eur;
23.2. Pirkimo organizatorius, kai:
23.2.1. prekių ar paslaugų pirkimo sutarties vertė be PVM neviršija 10 000 Eur;
23.2.2. darbų pirkimo sutarties vertė be PVM neviršija 15 000 Eur.
24. Viešojo pirkimo komisijai priėmus sprendimą dėl pirkimo sąlygų ir suderinus su gimnazijos direktoriumi, juos CVP IS skelbia viešojo pirkimo organizatorius.
25. Gimnazijos direktorius turi teisę priimti sprendimą pavesti mažos vertės pirkimą vykdyti pirkimų organizatoriui arba Komisijai neatsižvelgdamas į Taisyklių 18.1 ir 18.2 punktuose nustatytas aplinkybes.
26. Komisija dirba pagal gimnazijos vadovo patvirtintą Komisijos darbo reglamentą. Komisijai turi būti nustatytos užduotys ir suteikti visi užduotims vykdyti reikalingi įgaliojimai. Komisija sprendimus priima savarankiškai. Prieš pradėdami pirkimą Komisijos nariai ir pirkimų organizatorius turi pasirašyti nešališkumo deklaraciją (1 priedas) ir konfidencialumo pasižadėjimą (2 priedas).
22. Komisija arba pirkimų organizatorius pirkimus gali vykdyti įprasta tvarka, CVP IS priemonėmis, per centrinę perkančiąją organizaciją arba iš jos (jei centrinė perkančioji organizacija sudariusi atitinkamų prekių, paslaugų ar darbų preliminariąsias sutartis).
27. Kai pirkimo procedūras atlieka pirkimo organizatorius:
27.1. Mažos vertės pirkimo procedūros atliekamos vadovaujantis Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1S-97 patvirtintu „Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašu“.VIII. VIEŠOJO PIRKIMO SUTARTIES SUDARYMAS
28. Sudaromoje pirkimo sutartyje turi būti nustatomas ne ilgesnis kaip 3 metų nuo sutarties sudarymo prekių tiekimo, paslaugų teikimo, darbų atlikimo laikotarpis, išskyrus atvejus, kai, atsižvelgiant į perkamo objekto ypatybes ir siekiant racionalaus lėšų panaudojimo, būtina šį laikotarpį pailginti:
28.1. preliminarioji sutartis negali būti sudaroma ilgesniam kaip 4 metų laikotarpiui, išskyrus atvejus;28.2. atlikus pirkimo procedūras ir priėmus sprendimą sudaryti pirkimo sutartį, galutinę pirkimo sutartį, parengtą pagal pirkimo dokumentuose pateiktą projektą, pirkimų organizatorius, mažos vertės pirkimų atveju, kai pirkimo sutartis sudaroma raštu, teikia gimnazijos direktoriui pasirašyti.
IX. VIEŠOJO PIRKIMO SUTARTIES VYKDYMO KONTROLĖ
29. Gimnazijos ir tiekėjo įsipareigojimų vykdymo, pristatymo (atlikimo, teikimo) terminų laikymosi koordinavimas (organizavimas), taip pat prekių, paslaugų ir darbų atitikties pirkimo sutartyse numatytiems kokybiniams ir kitiems reikalavimams stebėseną pavedama pirkimo organizatoriui.
30. Jeigu pateiktoms prekėms, suteiktoms paslaugoms ar atliktiems darbams priimti turi būti sudaroma komisija, įsakymai dėl prekių ar paslaugų ar darbų priėmimo komisijų sudarymo rengiami pirkimo organizatoriaus iniciatyva.
31. Visais atvejais, kai vykdant sudarytą pirkimo sutartį atsiranda poreikis pakeisti jos sąlygas, pirkimo sutarties pakeitimą inicijuoja pirkimų organizatorius, kuriam priskirtas šios pirkimo sutarties (sutartinių įsipareigojimų) vykdymo koordinavimas (organizavimas).
32. Inicijuodamas pirkimo sutarties pakeitimą pirkimų organizatorius turi nustatyti, ar:
32.1. numatomų keisti pirkimo sutarties sąlygų keitimas buvo numatytas pirkimo sutartyje;32.2. pakeitus pirkimo sutarties sąlygas nebus pažeisti pagrindiniai viešųjų pirkimų principai ir tikslai.