- atnaujinta
- admin
- 2021-08-28
- 18:08

PATVIRTINTA
Kudirkos Naumiesčio
Vinco Kudirkos gimnazijos direktoriaus 2019 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. VV-15
Šakių rajono Kudirkos Naumiesčio Vinco Kudirkos gimnazijos strateginis planas 2019-2021 metams
Turinys
I SKYRIUS
ĮVADAS
Šakių savivaldybės Kudirkos Naumiesčio Vinco Kudirkos gimnazija savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Seimo, Vyriausybės, Švietimo ir mokslo ministerijos, Šakių savivaldybės tarybos teisės aktais, Šakių savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintais norminiais dokumentais.
Rengdama 2019-2021 m. gimnazijos strateginį planą gimnazija vadovavosi Valstybine švietimo 2013−2022 metų strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2013 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. XII-745 „Dėl Valstybinės švietimo 2013−2022 metų strategijos patvirtinimo“, Valstybės pažangos strategija „Lietuva 2030“, 2014–2020 m. nacionalinės pažangos programa, Šakių savivaldybės 2018–2024 metų strateginio veiklos plano nuostatais, Gerosios mokyklos koncepcija, yra pagrįstas gimnazijos veiklos kokybės įsivertinimo, išorinio vertinimo duomenimis, nusako gimnazijos strateginius tikslus ir apibrėžia veiklos rezultatus.
Šakių savivaldybės Kudirkos Naumiesčio Vinco Kudirkos gimnazijos strateginio plano tikslas – efektyviai organizuoti gimnazijos veiklą, sutelkti visos gimnazijos bendruomenės pastangas kiekvieno mokinio individualybei atsiskleisti, siekti asmenybės brandos, pasiekimų ir pažangos, ugdyti sėkmingai profesinei karjerai, atsakingai visuomeninei veiklai ir saviraiškai svarbias kompetencijas, prognozuoti bei planuoti mokymo kaitos pokyčius.
Planas parengtas laikantis viešumo, atvirumo, partnerystės, demokratiškumo ir bendradarbiavimo principų. Gimnazijos strateginį planą rengė direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė.
II SKYRIUS
GIMNAZIJOS PRISTATYMAS
Kudirkos Naumiesčio Vinco Kudirkos gimnazija – tai pasienio ir rajono pakraščio gimnazija, kurioje mokosi mokiniai iš Kudirkos Naumiesčio, nedidelės Šakių rajono teritorijos ir aplinkinių Vilkaviškio rajono kaimų. Gimnazija yra renovuota, apšiltintas gimnazijos pastatas, sutvarkyta ir įrengta ekologinė šildymo sistema. Prie gimnazijos veikia du skyriai: ikimokyklinio ugdymo skyrius ir Panovių pradinio ugdymo skyrius su ikimokykline ir priešmokykline ugdymo mišria grupe.
Gimnazijos socialinė aplinka kelia nemažai rizikos veiksnių. Bendruomenė nuolat susiduria su nepalankiais socialiniais veiksniais – nemažai šeimų, kuriose gyvena gimnazijos mokiniai, yra nepilnos, socialiai remtinos, vienas arba abu tėvai dirba užsienyje – todėl mums yra aktuali pagalbos mokiniui ir prevencinė veikla.
Šeimos kategorija | Šeimų skaičius | Mokinių skaičius |
---|---|---|
Socialiai remtina | 93 | 172 (165+7P) |
Probleminė | 22 | 48 (43+5P) |
Nepilna | 46 | 65 |
Daugiavaikė (3 ir daugiau) | 30 | 112 |
2018-2019 m. m. nemokamą maitinimą gauna 172 gimnazijos mokiniai. Mokiniams iš socialiai remtinų šeimų teikiama labdara, pagal galimybes finansiškai remiamos jų kultūrinės ir pažintinės reikmės. 166 ugdytiniai ir. mokiniai gyvena toliau kaip 3 kilometrai nuo gimnazijos. Visi jie pavėžėjami į gimnaziją ir atgal. Anksčiau į pamokas atvykę mokiniai turi galimybę ilsėtis, skaityti, bendrauti gimnazijos fojė, koridoriuose, skaitykloje. Dėl kokių nors priežasčių gimnazijoje po pamokų ilgiau užtrukę mokiniai turi galimybę ruošti pamokas, bendrauti, pavalgyti gimnazijos valgykloje.
Kadangi viena svarbiausių ugdymo kokybės sąlygų yra žmogiškieji ištekliai, gimnazijoje didelis dėmesys skiriamas pedagogams, jų kvalifikacijos kėlimui. 2018-2019 m. m. pradžioje gimnazijoje ir jos skyriuose dirbo 49 mokytojai: iš jų 19 metodininkų, 22 vyresnieji mokytojai, 8 mokytojai. Visi mokytojai turi aukštąjį išsilavinimą. Socialinį darbą dirba 1 socialinė pedagogė, bibliotekoje ir skaitykloje dirba 1 darbuotoja, išklausiusi pedagoginių ir psichologinių žinių kursą. Specialiųjų poreikių mokiniams pagalbą teikia 0,25 etatu dirbanti kvalifikuota psichologė, 1 logopedė ir 1 etatu dirbančios dvi specialiosios pedagogės bei dvi mokytojo padėjėjos: viena dirbanti 0,75 etato, kita 0,25 etato, mokinių sveikatos priežiūra rūpinasi 1 visuomenės sveikatos priežiūros specialistė. Gimnazijos pedagogai nuolat dalyvauja kvalifikacijos tobulinimo renginiuose įvairiose įstaigose ir gimnazijoje. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programoje prioritetas teikiamas kolektyviniam kvalifikacijos tobulinimui, nors stengiamės tenkinti ir individualius mokytojų poreikius. Pedagogai tobulina kvalifikaciją ir skleidžia patirtį bendradarbiaudami su Marijampolės, Jurbarko ir Vilkaviškio švietimo pagalbos centrais, „Šviesos“ leidyklos mokymo centru, Mokytojų švietimo informacijos, Švietimo plėtotės centrais. Gimnazijos administracija teikia metodinę paramą metodikos grupių pirmininkams, klasių auklėtojams, mokytojams.
Pakankamas dėmesys kreipiamas vadovų kvalifikacijos tobulinimui, svarbiausios kryptys yra ugdymo turinio, personalo, pagalbos mokiniams ir vadovavimo tobulinimas. Gimnazijoje iš viso yra 27 kabinetai, 2 mokomosios dirbtuvės, sporto ir aktų salės, informacinis centras-skaitykla, biblioteka, valgykla, medicinos kabinetas. Teritorija iš dalies aptverta, yra sporto aikštynas, tačiau jis reikalauja renovacijos ir investicijų, nes gimnazijos mokiniai pasiekia gerų sportinių rezultatų.
Mokinius į pamokas ir iš jų vežioja du geltonieji, seniūnijos ir privačios firmos ,,Bondrida“ autobusai.
Gimnazijos bibliotekoje kaupiama dalykinė, metodinė, grožinė ir informacinė literatūra. Vadovėlius įsigyjame pagal gimnazijoje nustatytą tvarką.
Gimnazijos kompiuteriai, jų panaudojimas:
Iš viso yra 92 kompiuteriai: mokinių mokymui informatikos pamokose naudojami 28, įvairių dalykų kabinetuose – 32, skaitykloje – 6, mokytojų kambaryje – 1, gimnazijos administracijos kabinetuose – 6. Viename kabinete įrengta interaktyvi lenta, o 20 kabinetų – stacionarūs vaizdo projektoriai. Jie taip pat įrengti skaitykloje, aktų salėje. Du kabinetai turi namų kino sistemą.
Gimnazijos finansavimo šaltiniai yra:
- Šakių rajono savivaldybės lėšos;
- Nacionalinio biudžeto lėšos;
- ES fondai, kita užsienio valstybių parama;
- Privačios lėšos, 2 proc. pajamų mokesčio įnašai, paramos ir labdaros fondai.
III. UGDYMO BŪKLĖS STRATEGINĖ ANALIZĖ
IŠORINĖS APLINKOS ANALIZĖ
Politiniai – teisiniai veiksniai
1. Pokyčiams gimnazijos veikloje įtaką daro politinių procesų veiksniai, vykstantys Lietuvoje, Europoje, pasaulyje (Lietuvos įstojimas į NATO ir ES, priklausymas tarptautinėms organizacijoms):
- Lietuvos švietimo reforma, trunkanti 29 metus, nepriklausomos Lietuvos valstybės atkūrimas 1990-03-11 ir Lietuvos grįžimas į pasaulio žemėlapį, JTO valstybių tarpą, sukūrė būtinybę imtis sisteminės švietimo pertvarkos, t.y. modeliuoti ir kurti naujus švietimo tikslus, uždavinius, struktūras, ugdymo turinį, metodus, strategijas, nuolat juos keičiant, tobulinant, reformuojant;
- kas ketverius metus vykstantys rinkimai į Seimą ir savivaldybes (naujai atėjusios politinės partijos nebūtinai tęsia suplanuotus buvusius ir suplanuotus švietimo reformos darbus;
- Europos integracijos procese išryškėja europinės švietimo dimensijos, jų diegimas Lietuvoje;
- laikymasis ES sutarčių švietimo srityje – (ES siekiniai iki 2020 m.), nacionalinių priemonių ir ES paramos planavimas Lietuvai ir švietimui: ES bendradarbiavimo švietimo ir mokymo srityje strateginėje programoje (Europos Taryba 2020) siekiama 4 strateginių tikslų: investuoti į kokybišką švietimą, mokymą ir jo modernizavimą; stiprinti visą gyvenimą trunkančio mokymosi galimybes visose švietimo ir mokymo sistemų lygmenyse; spręsti jaunų žmonių patekimą į darbo rinką; didinti švietimo ir mokymo sistemų prisitaikymą prie naujų poreikių ir tendencijų, siekiant geriau patenkinti darbo rinkos poreikius;
- globalizacijos įtaka švietimui.
2. Valstybės pažangos strategijoje „Lietuva 2030“ (Lietuvos Respublikos Seimo 2012-05-15 nutarimas Nr. XI-2015). Švietimui nurodomi svarbūs uždaviniai ir kryptys: efektyvi švietimo įstaigų sistema, (nesuvaržytas valdymas), kūrybiniam ugdymui ir mokymui reikalinga infrastruktūra, efektyvi mokymosi visą gyvenimą ir talentų paieškos sistema, ugdymo ir studijų programos, jų įgyvendinimas, orientuotas į kritinio mąstymo skatinimą, emocinio ir socialinio intelekto lavinimą, išplėtotas kokybiško ir kūrybiško ikimokyklinio ugdymo paslaugų tinklas.
3. Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo pakeitimo įstatymas 2011-03-17 Nr. XI-1281 (Švietimo įstatymas, priimtas 1991-06-25 Nr.1-1489). Vykstant švietimo reformai Švietimo įstatymas koreguotas, papildytas, pakeisti tam tikri Švietimo įstatymo straipsniai, vėliau parengta nauja redakcija.
4. Valstybinė švietimo 2013 – 2022 metų strategija, parengta siekiant sutelkti švietimo bendruomenės pastangas esminiams pokyčiams švietimo srityje, tęsia Lietuvos švietimo raidos strateginį planavimą.
Esminiai bruožai:
- mokymasis visą gyvenimą (Lietuva 2030, ES politika, ŠMM politinio lygmens diskusijos);
- kūrybinė visuomenė (Lietuva 2030, ES šalių kūrybiškumo indeksas – 32 rodikliai).
5. Šakių rajono savivaldybės 2018-2024 metų veiklos strateginis planas.
Ekonominiai veiksniai
1. Įvairių valstybių švietimo išlaidos (įskaitant ir privatų sektorių) sudaro nuo 3 iki 7 proc. BVP. Nors Lietuvoje pagal 2000 m. gruodžio 7 d. priimtą LR mokslo ir švietimo ilgalaikio finansavimo įstatymą švietimui numatyta skirti ne mažiau kaip 6,5 proc. BVP, iš tikrųjų šis rodiklis yra mažesnis už numatytą ir sudaro apie 6 proc.
2. Gimnazijos veikla yra glaudžiai susijusi su šalies ekonomika. Dalį mokyklų išlaidų (klasės krepšelį) skiria valstybė, kitą dalį (aplinkos lėšas) finansuoja steigėjas. Klestint ekonomikai mokinio krepšelis didinimas, o sunkmečiu mažinamas, todėl finansuojant mokyklų veiklą nėra stabilumo.
3. Pertvarkant mokyklų tinklą, mažėjant gimstamumui, daugėja darbo netenkančių mokytojų. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2017 m. šalyje dirbo 45,1 tūkst. pedagogų, 2014 metais jų buvo 47,2 tūkst.
4. Šakių rajone, kaip ir visoje šalyje, vis dar jaučiama ekonomikos recesija palietė ugdymo įstaigas nepakankamu finansavimu (skiriama apie 90% ar dar mažiau ). Tikimasi, kad nuo 2019 m., atsigaunant šalies ūkiui, kylant ekonomikai, surenkant į rajono biudžetą daugiau pajamų ir įgyvendinant etatinio mokytojų apmokėjimo reformą bus tinkamai finansuojamas švietimas.
Socialiniai veiksniai
1. Demografinės tendencijos lemia ugdymo įstaigų tinklo pertvarką. Sumažėjęs vaikų gimstamumas Lietuvoje ir emigracija turėjo įtakos mokinių skaičiaus mažėjimui mokyklose. Tai būdinga ir Šakių rajonui.
2. Didėja socialiai remtinų šeimų skaičius.
3. Jau keleri metai nemažėja specialiųjų poreikių mokinių bei socialiai problemiškų šeimų skaičius. Tėvų išvykimas dirbti į užsienį, žalingų įpročių plitimas, ekonominės socialinės atskirties šeimų sąlygos didina mokyklose rizikos grupės mokinių skaičių. Visuomenėje, šeimoje realiai pripažįstamos vertybės kartais neatitinka mokyklos deklaruojamų vertybių, o tai gali kelti konfliktines situacijas.
4. Pastebimai blogėja vaikų sveikatos būklė. Tarp vaikų sveikatos sutrikimų vyrauja regėjimo funkcijos defektai, laikysenos sutrikimai, įvairaus laipsnio skoliozė.
Technologiniai veiksniai
1. IKT diegimas Lietuvos švietime yra vienas svarbiausių švietimo pertvarkos inovacinių veiksnių.
2. Pažangių technologijų plėtra mokyklose reikalauja keisti mokyklos valdymo metodus. Internetas leidžia išplėsti valdymo prieinamumą, užtikrinti geresnę gimnazijos rezultatų sklaidą, informacijos paieškos galimybes.
3. Informacinės technologijos leidžia diegti kokybiškai naujus mokymosi metodus, skatina tarpdalykinę ir teminę integraciją, skatina organizuoti ugdymo procesą virtualiose ir netradicinėse edukacinėse erdvėse.
4. Mokyklos teikia informaciją įvairioms šalies duomenų bazėms: ŠVIS, MBD, PDB, KELTAS. MOBIS duomenų bazė naudojama bibliotekose.
5. Mokyklos vadovai dirba su moderniomis kompiuterinėmis programomis, skirtomis pamokų tvarkaraščiams rengti.
6. Nors mokyklose kompiuterių daugėja, tačiau gerokai atsiliekama nuo kitų Europos Sąjungos šalių (100 mokinių tenka 5,9 kompiuterio).
7. IKT dar pernelyg menkai naudojamos per pamokas mokinių mokymuisi individualizuoti, kuriant kokybiškesnį diskursą tarp mokinių ir pedagogų. IKT ugdymo procese naudojam apie 20-30 proc. pamokų, tačiau tikslingas IKT panaudojimas mokymuisi kaip pamokos privalumas yra dar mažesnis, nes mokymo kabinetuose yra tik po 1 kompiuterį, skirtą mokytojo darbo vietai, o mokiniams tik muzikos ir technologijų kabinetuose yra po 4 vietas skirtas mokiniams, todėl dalis mokytojų veda pamokas informatikos kabinetuose, kai jie būna laisvi.
Edukaciniai veiksniai
1. Ugdymas Lietuvos mokyklose yra kryptingai vystomas pagal ilgalaikę programą – Valstybinę švietimo strategiją 2013-2022 metams.
2. NMVA pranešime „ Bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybė“ pateikti kelerių metų 200 Lietuvos mokyklų 10 stipriųjų ir 5 tobulinti mokyklų veiklos aspektai.
3. NEC kasmet analizuoja valstybinių brandos egzaminų ir PUPP rezultatus, šalies ir tarptautinių tyrimų, kuriuose dalyvavo Lietuvos mokiniai, rezultatus ir teikia išvadas bei pasiūlymus.
4. Pedagogai nuolat keldami kvalifikaciją, įgydami vis naujų kompetencijų, efektyvina ugdymo procesą. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo koncepcijoje (2012 m. 05 30, Nr. V-899) numatytos įvairios kvalifikacijos tobulinimo formos.
5. Lietuvos mokyklos dalyvauja tarptautiniuose daugiašaliuose Erasmus+, Nordplus projektuose. Tai mokyklų bendradarbiavimo projektai, kurie jungia bendrai veiklai mokymo institucijas iš Mokymosi visą gyvenimą programoje dalyvaujančių šalių. Partnerysčių projektų metu bendradarbiaudami su kolegomis iš kitų šalių, pedagogai ir mokiniai turi galimybę pažinti kitas kultūras, tobulinti užsienio kalbų žinias, pasidalinti patirtimi, naujoviškomis mokymo praktikomis.
6. Šakių rajono savivaldybės švietimo skyrius sistemingai analizuoja bendrojo lavinimo mokyklų išorės vertinimų rezultatus, brandos egzaminų rezultatus, teikia pagalbą mokykloms konsultuodami veiklos planavimo, veiksmų plano po išorės vertinimo parengimo klausimais.
VIDINĖS APLINKOS ANALIZĖ
Teisinė bazė
LR švietimo įstatymas. Valstybine švietimo 2013−2022 metų strategija. Gimnazijos nuostatai. Vidaus tvarkos taisyklės.
Organizacinė struktūra
Ikimokyklinio ugdymo programa.
Priešmokyklinio ugdymo programa (priešmokyklinė grupė).
Pradinio ugdymo programa 1-4 klasės.
Pagrindinio ugdymo programa 5-8 klasės.
Pagrindinio ugdymo programa I-II klasės.
Vidurinio ugdymo programa III-IV klasės.
Žmogiškieji ištekliai
Administracija – 7 darbuotojai. Mokytojai – 49. Aptarnaujantis personalas– 42. Viso 97 darbuotojai.
Savivaldos institucijos
- Gimnazijos Taryba– aukščiausia gimnazijos savivaldos institucija, telkianti mokinių, jų tėvų (globėjų) ir pedagogų atstovus svarbiausiems gimnazijos veiklos tikslams ir uždaviniams numatyti ir įgyvendinti.
- Mokytojų Taryba– savivaldos institucija pagrindiniams mokytojų, pedagogų profesiniams bei ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro gimnazijos vadovai, visi gimnazijoje dirbantys mokytojai ir kiti ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai.
- Mokinių Taryba– savivaldos institucija, kurią sudaro po du mokinius iš kiekvienos 5-IV klasės. Koordinuojama direktoriaus pavaduotojos ugdymui, vykdo gimnazijos nuostatuose numatytas priemones.
- Metodinė Taryba– savivaldos institucija metodinei veiklai organizuoti, ją sudaro gimnazijos metodinių grupių pirmininkai. Vadovaujasi Metodinės tarybos nuostatais.
- Tėvų taryba– savivaldos institucija, kurią sudaro po vieną tėvų atstovą iš kiekvienos klasės. Jos nariai dalyvauja mokinių prevencinėje veikloje, prisideda prie gimnazijos renginių organizavimo.
Nors gimnazijos savivaldos institucijos palyginti yra aktyvios, tačiau jų veikla yra tobulintina.
Mokiniai
Mokinių skaičius 2019 m. sausio 1dienai – 320.
Mokinių skaičius koncentruose:
1-4 klasės – 87
5-8 klasės – 117
I-II klasės – 60
III-IV klasės – 56.
Ikimokyklinio ugdymo skyriuje – 55 ugdytinių, priešmokyklinio ugdymo grupėje – 26;
Panovių pradinio ugdymo skyriuje – 6 mokiniai, 4 – priešmokyklinio ir 8 ugdytiniai ikimokyklinio ugdymo mišrioje grupėje.
Planavimo sistema
- strateginis planas;
- ugdymo planas;
- metinė veiklos programa;
- dalykų ilgalaikiai planai ir programos;
- klasių vadovų veiklos programos;
- neformaliojo ugdymo veiklos programos;
- metodinių grupių veiklos programos;
- vaiko gerovės komisijos veiklos programa;
- savivaldos institucijų veiklos programos;
- bibliotekos – informacinio centro veiklos programa;
- gimnazijos biudžeto planas.
Planavimo sistemą gimnazijoje sudaro strateginis planas, metų veiklos programa, ugdymo planas, atskirų gimnazijos funkcijų planai, trumpalaikiai (mėn.) planai, mokytojų ilgalaikiai teminiai planai, programos, projektai.
Žmogiškieji ištekliai
Mokytojų kvalifikacinės kategorijos: 19 mokytojų turi mokytojo metodininko kvalifikacinę kategoriją, 22 mokytojai turi vyresniojo mokytojo kvalifikacinę kategoriją, 8 – mokytojai. 7 pedagogai moko du dalykus: M.Andriukaitienė (biologiją, dailę), V. Sodonytė – Jurkšaitienė (lietuvių k. ir psichologiją), R. Jurkšaitis (technologijas, braižybą), M. Matulaitienė (chemiją, biologiją), A. Eikevičienė (vokiečių k, etiką), D. Strimaitienė (gamtą, geografiją), S. Žaganevičienė (gamtą, technologijas).
Mokytojų kvalifikacinės kategorijos
Mokomasis dalykas | Viso mokytojų | Mokytojas | Vyresnysis mokytojas | Mokytojas metodininkas |
---|---|---|---|---|
Pradinės klasės | 6 | 1 | 2 | 3 |
Lietuvių kalba | 4 | 1 | 1 | 2 |
I užsienio kalba ( anglų) | 5 | - | 5 | - |
II užsienio kalba (vokiečių/rusų) | 3 | - | - | 3 |
Matematika | 3 | - | 1 | 2 |
Informacinės technologijos | 1 | - | 1 | - |
Fizika | 1 | - | - | 1 |
Chemija | 1 | 1 | - | - |
Biologija | 2 | 1 | 1 | |
Istorija | 2 | - | 1 | 1 |
Geografija | 2 | - | - | 2 |
Menai (muzika, dailė) | 4 | 1 | 1 | 2 |
Dorinis ugdymas (tikyba/etika/psichologija) | 3 | 2 | - | 1 |
Kūno kultūra | 2 | - | 1 | 1 |
Ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas | 8 | - | 8 | - |
Viso | 47 | 7 | 22 | 18 |
Procentais | 100 | 14,89362 | 46,80851 | 38,29787 |
Administracijos darbuotojų duomenys
Pareigos | Amžius | Bendras pedagoginis darbo stažas/darbo stažas | Pedagoginis darbo stažas/darbo stažas Vinco Kudirkos gimnazijoje | Vadybinis darbo stažas | Vadybinis darbo stažas Vinco Kudirkos gimnazijoje | Vadybinė kvalifikacinė kategorija |
---|---|---|---|---|---|---|
Direktorius | 64 | 41 | 37 | 38 | 34 | II vadybinė kategorija |
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui | 63 | 41 | 24 | 26 | 17 | III vadybinė kategorija |
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui | 66 | 43 | 42 | 32 | 32 | II vadybinė kategorija |
Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams | 55 | 32 | 26 | |||
Gimnazijos finansininkė | 56 | 32 | 14 | |||
Raštinės vedėja | 67 | 49 | 17 |
Mokytojai pagal nustatytą gimnazijos bendrą tvarką nuolat planingai ir kryptingai tobulina dalykinę ir pedagoginę-psichologinę kvalifikaciją. Kasmet visai gimnazijos pedagoginei bendruomenei organizuojami 1-2 kvalifikacijos tobulinimo seminarai gimnazijoje.
Ugdymo (si) aplinka ir rezultatai
Gimnazijos mokiniai mokosi pagal pradinio, pagrindinio ugdymo I pakopos, pagrindinio ugdymo II pakopos ir vidurinio ugdymo programas. Mokome anglų (pirmoji), vokiečių, rusų (antroji) užsienio kalbų. Be to, gimnazijoje mokoma psichologijos, braižybos ,ekonomikos ir verslo pagrindų, menų, technologijų, sporto šakų pasirenkamieji dalykai.
Vinco Kudirkos gimnazija dalyvauja projektinėje veikloje. Ji rengia Švietimo ir mokslo ministerijos, Šakių rajono savivaldybės ir kitų institucijų inicijuotus projektus, juos įgyvendina.
PAŽANGUMO IR LANKOMUMO LYGINAMOJI ANALIZĖ
Klasės | Pažangumas proc. | Lankomumas | ||||||||
Praleista pamokų (vienam mokiniui tenka) | Praleista pamokų be pateisinamos priežasties (vienam mokiniui tenka) | |||||||||
2015-2016 m. m. | 2016-2017 m. m. | 2017-2018 m. m. | 2015-2016 m. m. | 2016-2017 m. m. | 2017-2018 m. m. | 2015-2016 m. m. | 2016-2017 m. m. | 2017-2018 m. m. | ||
1-4 | 100% | 100% | 100% | 42,92 | 51,57 | 45,27 | 1,27 | 2,72 | 2,36 | |
5-8 | 98,30% | 98,10% | 94,96% | 60,47 | 77,63 | 70,92 | 10,27 | 17,56 | 17,17 | |
I-II | 100% | 98,40% | 96,95% | 113,55 | 103,77 | 104,93 | 23,87 | 21,48 | 37,03 | |
III-IV | 98,40% | 100% | 92,03% | 120,181 | 118,95 | 75,05 | 49,74 | 49,75 | 50,91 | |
Visų mokinių | 99,18% | 99,13% | 95,98% | 77,33 | 82,6 | 82,43 | 17,9 | 19,58 | 17,19 |
Blogėja mokinių lankomumas. Reikalingi ypač radikalūs sprendimai dėl mokinių pamokų praleidinėjimo be pateisinamos priežasties prevencijos.
Vidurinio ugdymo išsilavinimo įgijimas
Valstybiniai brandos egzaminai
Įgijusių pagrindinį išsilavinimą (%) nuo išklausiusių pagrindinio ugdymo programą. | Įgijusių vidurinį išsilavinimą (%) nuo išklausiusiųjų vidurinio ugdymo programą. | Išlaikytų valstybinių egzaminų (%)nuo laikytų valstybinių egzaminų skaičiaus. | Išlaikytų valstybinių egzaminų ,,puikiai“, ,,labai gerai“, (%)nuo laikytų valstybinių egzaminų skaičiaus. | |
---|---|---|---|---|
2015/2016 m. m | 100% | 93,9% | 89,2% | 10,9% |
2016/2017 m. m. | 100% | 93,93% | 94,3% | 13% |
2017/2018 m. m. | 100% | 100% | 98,6% | 8,5% |
Vertinant gimnazijos mokinių ugdymo kokybę, būtina atsižvelgti į mokymosi pasiekimus. Svarbiausi mokymosi pasiekimų rodikliai yra valstybinių brandos egzaminų rezultatai.
VALSTYBINIŲ BRANDOS EGZAMINŲ LYGINAMOJI ANALIZĖ
2015-2016 | 2016-2017 | 2017-2018 | |||||||||||||
Dalykas | Laikė | Išlaikė | Gavo nuo 86-100 | Laikė | Išlaikė | Gavo nuo 86-100 | Laikė | Išlaikė | Gavo 86-100 | ||||||
Sk. | Sk. | Proc.nuo laik. | Sk. | Proc.nuo išlaik. | Sk. | Sk. | Proc. nuo laik. | Sk. | Proc. nuo išlaik. | Sk. | Sk. | Proc. nuo laik. | Sk. | Pro. nuo išlaik. | |
Lietuvių kalba | 15 | 14 | 93,30% | 4 | 28,50% | 14 | 12 | 85,70% | 2 | 16,60% | 10 | 10 | 100% | - | - |
Matematika | 24 | 18 | 75% | 1 | 5,50% | 18 | 18 | 100% | 2 | 11,10% | 11 | 11 | 100% | 1 | 9% |
Anglų kalba | 20 | 18 | 90% | 1 | 5,50% | 16 | 15 | 93,70% | 5 | 33,30% | 17 | 17 | 100% | 3 | 17,6 |
Vokiečių kalba | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Rusų kalba | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Istorija | 11 | 11 | 100% | 1 | 9% | 18 | 17 | 94,40% | 1 | 5,80% | 13 | 12 | 92,30% | - | - |
Biologija | 9 | 9 | 100% | - | - | 6 | 6 | 100% | - | - | 7 | 7 | 100% | 2 | 28,50% |
Fizika | 1 | 1 | 100% | 1 | 100% | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 100% | - | - |
Chemija | 2 | 2 | 100% | 1 | 50% | 2 | 2 | 100% | 1 | 50% | 3 | 3 | 100% | - | - |
Informacinės technologijos | 4 | 2 | 50% | 1 | 50% | 3 | 3 | 100% | - | - | 2 | 2 | 100% | - | - |
Geografija | 16 | 16 | 100% | - | - | 12 | 11 | 91,60% | - | - | 6 | 6 | 100% | - | - |
Iš viso | 102 | 91 | 89,20% | 10 | 10,90% | 89 | 84 | 94,30% | 11 | 13% | 70 | 69 | 98,60% | 6 | 8,50% |
IKT diegimas ir panaudojimas
28 kabinetuose yra kompiuteriai ir įvestas internetas. 20 kabinetų aprūpinti vaizdo projektoriais. Vaizdo projektoriai įrengti skaitykloje ir aktų salėje. 1 kabinete įdiegta interaktyvi lenta. Skaitykloje įrengtos 8 kompiuterizuotos vietos mokiniams, sudaryta galimybė pasinaudoti spausdintuvu. Gimnazijoje įdiegtas e-dienynas.
Pagalba mokiniams
Gimnazijoje turime 28 specialiųjų poreikių mokinius, jiems pastoviai teikiama specialistų pagalba. Sukurta ir veikia bei savo veiklą tobulina Vaiko gerovės komisija (VGK), kurią sudaro 9 žmonės. Pagrindinė VGK veikla – lankomumo, pažangumo, blogo elgesio ir žalingų įpročių prevencija, pagalba specialiųjų poreikių mokiniams ir mokiniams, turintiems mokymosi sunkumų. VGK posėdžiai vyksta kiekvieno mėnesio antrą trečiadienį, o reikalui esant kviečiami skubos tvarka ar vyksta išvažiuojamieji posėdžiai.
Pagalbos mokiniui specialistų duomenys
Pareigos | Amžius | Pedagoginis darbo stažas | Pedagoginis darbo stažas Vinco Kudirkos gimnazijoje | Vadybinė kvalifikacinė kategorija |
---|---|---|---|---|
Socialinis pedagogas | 52 | 30 | 14 | Vyr. socialinė pedagogė |
Logopedas | 59 | 35 | 32 | Logopedė metodininkė |
Specialusis .pedagogas | 59 | 35 | 32 | Specialioji pedagogė metodininkė |
Specialusis pedagogas | 37 | 14 | 14 | Vyr. specialioji pedagogė |
Psichologas | 39 | 17 | 17 |
Skiriame dėmesį gabiems mokiniams bei tiems, kuriems trūksta mokymosi motyvacijos. Dalykų mokytojai jiems pagal atskirą grafiką teikia konsultacijas. Parengta nauja pagalbos mokiniui tvarka, pakoreguotas lankomumo tvarkos aprašas.
TAMO elektroninis dienynas sudaro sąlygas stebėti mokinių lankomumą kasdien ir vykdyti prevencinę veiklą. Mokinių mokymosi pažangumo stebėsena bei mokinių krūvio reguliavimas (kontrolinių darbų atlikimo pažeidimai) galimi kasdien.
Siekdami sumažinti rūkančių mokinių skaičių ir išsiaiškinti vartojančius alkoholį ar narkotikus, gimnazija vykdo prevencinę programą, bendradarbiauja su policija. Pagal galimybes gimnazija rūpinasi vaikais iš asocialių šeimų.
Kudirkos Naumiesčio Vinco Kudirkos gimnazija yra atvira visuomenei, bendradarbiauja su švietimo įstaigomis, aukštosiomis mokyklomis bei kitomis institucijomis. Šio bendradarbiavimo tikslas yra tobulinti ugdymo procesą, stiprinti gimnazijos mokinių savivaldą, skatinti mokinių saviraišką.
Gimnazija su kitomis Lietuvos mokyklomis galėtų dalytis savo patirtimi:
- socializacinės ir prevencinės veiklos organizavimo;
- pilietinio ir tautinio mokinių ugdymu srityse.
Gimnazijos tradicijos:
- Rugsėjo 1-osios šventė;
- Mokytojo diena;
- Europos kalbų diena;
- Solidarumo bėgimas;
- Akcija ,,Šviesos ratu“;
- Šv. Kalėdų renginiai;
- „Gerumo akcija“;
- Advento popietė;
- Šimtadienis;
- Valstybės švenčių minėjimai
- Paskutinio skambučio šventė;
- Sporto ir turizmo šventė.
IV. GIMNAZIJOS SSGG ANALIZĖ
Stiprybės:
(1.1.2.) Gimnazijos tradicijos ir ritualai puoselėjami tinkamai ir turi savitų bruožų (gimnazija turi savo atributiką, uniformą).
(2.3.2.) Geras neformalus vaikų ugdymas ir puikūs gimnazijos ugdytinių pasiekimai sporte, meno saviveikloje skatina ugdytinių saviugdą ir saviraišką bei kūrybiškumą. Didelis dėmesys skiriamas karjeros ugdymui.
(4.1.1.) Gimnazijos vizija, misija ir tikslai yra aiškūs daugumai bendruomenės narių atspindi gimnazijos vertybes ir skatina tobulėti.
(4.2.3.) Gimnazija yra atvira pasauliui: bendruomenės nariai domisi kintančia aplinka, reaguoja į pasikeitimus, mezga socialinius ryšius.
(2.1.2) Gimnazijos, kaip organizacijos, pažangos siekis parengtas strateginiais planais, ugdymas planuojamas taip, kad veiklos padėtų siekti išsikeltų ugdymo tikslų, vienos kitas papildytų ir derėtų.
(4.2.1.) Gimnazijos personalas laiko save viena komanda, siekiančia bendrų tikslų. Mokytojai mokosi drauge ir vieni iš kitų: dalydamiesi patirtimi, atradimais, sumanymais ir kūriniais, studijuodami šaltinius, stebėdami kolegų pamokas.
Silpnybės:
(2.2.2 ) Gimnazijoje ugdymo programų turinys nepakankamai integruojamas taikant įvairius modelius: asmenybės ir sociokultūrinę, dalyko vidinę ar tarpdalykinę integraciją, prioritetinių ugdymo(si) siekių (sveikos gyvensenos, saugos, verslumo, karjeros ugdymo ir pan.) integravimą į bendrojo ugdymo dalykų bei neformaliojo ugdymo turinį, integraciją temos, problemos, metodo pagrindu ir kt.
(1.2.1.) Dalies mokinių yra žema mokymosi motyvacija, vidutiniai mokymosi pasiekimai bei vidutiniški brandos egzaminų rezultatai.
(3.2.1.) Nepakankamai išradingai ugdymui pritaikoma mokyklos teritorija – „klasės lauke“. Įvairios mokyklos aplinkos (želdiniai, stadionas, aikštynai, poilsio zonos ir t. t.) naudojamos kaip mokymosi lauke vietos ir šaltiniai.
(2.4.2.) Mokiniai nepakankamai įsitraukia į mokymosi pasiekimų į(si)vertinimą, pažangos stebėjimą, pasiektų rezultatų apmąstymą, pamokų lankomumą. Nepakankamai išnaudoja vertinimą skatinantį poslinkį nuo išorinės link vidinės mokymosi motyvacijos.
(4.2.2.) Tik nedidelė mokinių tėvų dalis dalyvauja tobulinant mokyklą. Nepakankamai tėvai įsitraukia į vaikų ugdymą(si) įvairiomis formomis (plėsdami jų kultūrinį akiratį, skatindami pažintinį aktyvumą, padėdami išsikelti ambicingus ugdymosi tikslus ir jų siekti, taip pat dalyvaudami mokyklos veiklose, individualiuose ir bendruose susitikimuose su mokytojais, inicijuodami prasmingas veiklas, projektus, vesdami pamokas ar kitas veiklas).
Galimybės:
(2.3.2.) Tarptautinių, šalies, rajono programų, projektų, paramos lėšų paieška, efektyvus jų panaudojimas.
(3.2.2.)Intensyvus pedagogui būtinų kompetencijų įsigijimas ir turimų tobulinimas, siekiant aukštesnės ugdymo kokybės, ugdymo procese naudoti šiuolaikines ir modernias ugdymo priemones.
(3.1.1.) Šiuolaikinių edukacinių aplinkų kūrimas ir turtinimas ir jų panaudojimas gabių vaikų ugdymui.
(4.1.2.) Gimnazijoje galėtų būti labiau skatinama ugdytis lyderystės gebėjimus. Nes lyderių veikla telkia gimnazijos bendruomenę pokyčiams, inovacijoms ugdymo srityje. Lyderiai palaiko profesinį įsivertinimą, refleksiją ir tobulėjimą.
(4.1.3.)Gimnazijos savivalda funkcionuoja ne kaip formali, o kaip realiai veikianti, savarankiškai priimanti sprendimus institucija.
Grėsmės:
- Neigiamas socialinės aplinkos poveikis dėl išorinių negerovių ( smurto, rūkymo, alkoholio) ir emigracijos.
- Mokinių ir mokytojų sveikatos būklės blogėjimas, didėjantis sutrikusio (hiperaktyvaus) elgesio mokinių skaičius.
- Nepakankamos lėšos mokomųjų laboratorijų ir kabinetų aprūpinimui modernia įranga, kad būtų užtikrinta mokymo(si) tyrinėjant plėtra.
- Tėvų atsakomybės už vaiko mokymąsi ir elgesį mažėjimas (ypač vyresnėse klasėse).
- Gilėja socialinė diferenciacija, visuomenėje per mažai dėmesio skiriama dvasinėms, o vis daugiau – materialinėms vertybėms.
- Sparčiai plinta vaikų priklausomybė nuo kompiuterinių žaidimų, mobiliųjų telefonų, bendravimo virtualioje erdvėje.
GIMNAZIJOS VEIKLOS KOKYBĖS PLATUSIS ĮSIVERTINIMAS
2018 metų spalio mėnesį gimnazijoje atliktas platusis gimnazijos veiklos kokybės įsivertinimas, buvo pakviesti 42 respondentai. Į klausimus atsakė 35. Gimnazijos veiklos kokybė vertinta pagal keturias sritis, užpildant plačiojo įsivertinimo lentelę, remiantis rodiklių paaiškinimais, savo nuomone bei patirtimi pagal vertinimo lygių skalę.
AUKŠČIAUSIOS VERTĖS:
2.1.2. Ugdymo planai ir tvarkaraščiai -3,1
3.1.2. Pastatas ir jo aplinka -3,0
2.2.2. Ugdymo(si) organizavimas -3,0
2.1.1. Ugdymosi tikslai – 2,9
2.1.3. Orientavimasis į mokinių poreikius – 2,9
ŽEMIAUSIOS VERTĖS:
2.3.1. Mokymasis – 2,5
3.2.2. Mokymasis virtualioje erdvėje- 2,6
4.1.1. Perspektyva ir bendruomenės susitarimai – 2,6
3.2.1. Mokymasis ne mokykloje – 2,6
4.1.2. Lyderystė – 2,6
POREIKIŲ PROGNOZĖ
Planuojami klasių komplektai ir mokinių skaičius 2019–2021 metais (be ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių vaikų).
2019 m. | 2020 m. | 2021 m. | ||||
Klasės | Kompl. skaičius | Mokinių skaičius | Kompl. skaičius | Mokinių skaičius | Kompl. skaičius | Mokinių skaičius |
1 | 2 | 30 | 2 | 27 | 1 | 17 |
2 | 1 | 15 | 2 | 30 | 2 | 27 |
3 | 1 | 17 | 1 | 15 | 2 | 30 |
4 | 1 | 24 | 1 | 18 | 1 | 15 |
5 | 2 | 35 | 1 | 26 | 1 | 17 |
6 | 2 | 37 | 2 | 35 | 1 | 26 |
7 | 1 | 20 | 2 | 37 | 2 | 35 |
8 | 1 | 24 | 1 | 21 | 2 | 37 |
9 ( IG) | 1 | 28 | 1 | 24 | 1 | 20 |
10 (IIG) | 2 | 32 | 1 | 28 | 1 | 24 |
11 (IIIG) | 1 | 25 | 2 | 32 | 1 | 25 |
12 (IVG) | 2 | 31 | 1 | 25 | 2 | 32 |
Viso: | 17 | 318 | 17 | 318 | 17 | 305 |
Planuojamas ugdytinių skaičius gimnazijos skyriuose:
„Linelis “ ikimokyklinis | 2019 m. | 2020 m. | 2021 m. | |||||||||
Komplektų skaičius | 3 | 3 | 3 | |||||||||
Ugdytinių skaičius | 55 | 50 | 50 | |||||||||
Priešmokyklinis | 2019 m. | 2020 m. | 2021 m. | |||||||||
Komplektų skaičius | 2 | 1 | 1 | |||||||||
Ugdytinių skaičius | 26 | 15 | 15 | |||||||||
Panovių ikimokyklinis ir priešmokyklinis skyrius | 2019 m. | 2020 m. | 2021 m. | |||||||||
Komplektų skaičius | 1 | 1 | 1 | |||||||||
Ugdytinių skaičius | 12 | 8 | 8 | |||||||||
Panovių pradinis skyrius | 2019 m. | 2020 m. | 2021 m. | |||||||||
Komplektų skaičius | 1 | 1 | 1 | |||||||||
1kl. | 2 kl. | 3kl. | 4 kl. | 1kl. | 2 kl. | 3kl. | 4 kl. | 1kl. | 2 kl. | 3kl. | 4 kl. | |
Mokinių skaičius | 2 | 1 | 3 | 0 | 4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 |
Mokytojų kvalifikacija:
2019-2021 metais gimnazijos mokytojai planuoja atestuotis ir įsigyti aukštesnę kvalifikacinę kategoriją.
2019 m. | 2020 m. | 2021 m. | |
Mokytojo kvalifikacinė kategorija | - | - | - |
Vyresniojo mokytojo kvalifikacinė kategoriją | 2 | - | - |
Mokytojo metodininko kvalifikacinė kategorija | 3 | 2 | 1 |
Mokytojo eksperto kvalifikacinė kategorija | 1 | 1 |
V. VERTYBĖS. VIZIJA. MISIJA
VERTYBĖS
- socialiai teisingų mokymo(si) sąlygų sudarymas;
- mokymo(si) kokybės užtikrinimas;
- tautinių vertybių puoselėjimas, tautiškumo ir pilietiškumo ugdymas;
- aukštos kvalifikacijos mokytojai;
- ugdymo procese naudojamos informacinės ir komunikacinės technologijos, kabinetai aprūpinti šiuolaikinėmis mokymosi priemonėmis;
- aukšta bendravimo ir bendradarbiavimo kultūra;
- kūrybiškumas ir atvirumas pokyčiams.
VIZIJA
Moderni, teikianti pažinimo ir atradimo džiaugsmą, atvira dialogui ir kaitai, brandžią asmenybę ugdanti gimnazija.
MISIJA
Gimnazija teikia kokybišką pradinį, pagrindinį ir vidurinį ugdymą, skatina visų bendruomenės narių tobulėjimą, puoselėja bendražmogiškąsias vertybes ugdo savarankiškas asmenybes, kurios savo gebėjimais tarnautų visuomenės ir šalies gerovei.
VI. GIMNAZIJOS STRATEGIJA
Gimnazijos strateginis planas 2019-2021 metams parengtas vadovaujantis Valstybės švietimo 2013-2022 metų strategijos nuostatomis, Lietuvos pažangos strategija ,,Lietuva 2030“, 2015 m. Geros mokyklos koncepcija, Šakių rajono savivaldybės švietimo strategija 2018-2024 metams, gimnazijos veiklos įsivertinimo, išorės ir vidinės analizės išvadomis.
Strateginiai tikslai:
I. Tikslas: Gerinti ugdymo(si) kokybę, siekiant kiekvieno mokinio pažangos;
II. Tikslas: Telkti gimnazijos bendruomenę būti pilietišką, kurti sveiką ir saugią aplinką.
VII. TIKSLAI IR UŽDAVINIAI:
Tikslas: Gerinti ugdymo(si) kokybę, siekiant kiekvieno mokinio pažangos.
Uždaviniai jam įgyvendinti:
- Tobulinti pamokos struktūrą, stiprinant išmokimo stebėjimą, įvertinant kiekvieno mokinio(ugdytinio) pasiekimus ir asmeninę pažangą.
- Sudaryti daugiau galimybių kiekvienam mokiniui patirti mokymosi sėkmę.
- Plėtoti mokinių mokymosi, pamokų lankomumo analizę siekiant mokinio mokymosi pažangos.
- Panaudoti tarptautinių, nacionalinių ir gimnazijos pasiekimų tyrimų analizės rekomendacijas bei NMPP ir diagnostinių testų analizės išvadas ugdymo ir mokymosi kokybės gerinimui.
- Siekti nuolatinio mokytojų bendrųjų ir profesinių kompetencijų tobulinimo.
Tikslas: Telkti gimnazijos bendruomenę būti pilietišką, kurti sveiką ir saugią aplinką.
Uždaviniai jam įgyvendinti:
- Formuoti savitą mokyklos kultūrą, saugią ir palankią mokymosi aplinką.
- Ugdyti gimnazijos narių pilietinį sąmoningumą ir lyderystę.
- Ugdyti sveiką gyvenseną, gerinant gimnazijos bendruomenės narių fizinį aktyvumą ir emocinį stabilumą, įgyvendinant prevencines ir sveikatingumo programas.
PROGRAMA 2019-2021 M. M. STRATEGINIAMS PRIORITETAMS ĮGYVENDINTI
Tikslas: Gerinti ugdymo(si) kokybę, siekiant kiekvieno mokinio pažangos.
Uždaviniai | Priemonės | Laukiami rezultatai | Vykdymo etapai | Atsakingas | Ištekliai | ||
2019 m. | 2020 m. | 2021 m. | |||||
1.1. Tobulinti pamokos struktūrą stiprinant išmokimo stebėjimą, įvertinant kiekvieno mokinio (ugdytinio) pasiekimus ir asmeninę pažangą. | 1.1.1.Atlikti išsamią mokytojų pamokų analizę išmokimo stebėjimo ryšio su pamokos uždaviniu ir su formuojamu vertinimu klausimais. | 70% mokytojų grįžta prie neišmoktų ar nesuprastų dalykų, taiso klaidas, atkreipia dėmesį į kiekvieną mokinį; tikrinant, kiek mokiniai suprato ir ką išmoko, veiksmingai remiasi pamokos uždaviniu | 40% mokytojų grįžta prie neišmoktų ar nesuprastų dalykų, taiso klaidas, atkreipia dėmesį į kiekvieną mokinį; tikrinant, kiek mokiniai suprato ir ką išmoko, veiksmingai remiasi pamokos uždaviniu | 60% mokytojų grįžta prie neišmoktų ar nesuprastų dalykų, taiso klaidas, atkreipia dėmesį į kiekvieną mokinį; tikrinant, kiek mokiniai suprato ir ką išmoko, veiksmingai remiasi pamokos uždaviniu | 70% mokytojų grįžta prie neišmoktų ar nesuprastų dalykų, taiso klaidas, atkreipia dėmesį į kiekvieną mokinį; tikrinant, kiek mokiniai suprato ir ką išmoko, veiksmingai remiasi pamokos uždaviniu | Administracija | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. |
1.1.2.Metodinėje taryboje parengti susitarimus dėl pamokos struktūros tobulinimo, akcentuojant išmokimo stebėjimo ir pamokos uždavinio dermę. | Apie 70% mokytojų dalijasi gerąja patirtimi gimnazijoje. Išmokimo stebėjimas taps veiksmingas, informatyvus mokiniui ir mokytojui, pagal stebimus ir fiksuojamus rezultatus toliau bus koreguojamas ugdymo procesas bei planuojama kitų pamokų veikla. 3% pagerėja mokinių pažangumas. | Metodinėse grupėse aptaria ir parengia siūlymus dėl pamokos struktūros tobulinimo, akcentuojant išmokimo stebėjimo ir pamokos uždavinio dermę. | Metodinėje taryboje aptaria metodinių grupių siūlymus ir parengia susitarimus dėl pamokos struktūros tobulinimo, akcentuojant išmokimo stebėjimo ir pamokos uždavinio dermę. | Apie 70% mokytojų dalijasi gerąja patirtimi gimnazijoje. | Pavaduotojos | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. | |
1.1.3.Pravesti atviras pamokas kolegoms (netradicinės, integruotos, vedamos kartu su tėvais, gimnazijos partneriais ir kt.) | Kiekvienas mokytojas parodys atvirą (netradicinę, integruotą, vedamą kartu su tėvais, gimnazijos partneriais ir kt.) pamoką kolegoms ir aplankys 2-3 kolegų pamokas. Bus sudaryta galimybė mokytis vieniems iš kitų. | 1-2 mokytojai iš kiekvienos metodinės grupės praveda bent po vieną atvirą pamoką savo kolegoms. | Pusė kiekvienos metodinės grupės mokytojų veda atviras pamokas savo kolegoms ir 1-2 mokytojai iš kiekvienos metodinės grupės praveda pamokas kartu su tėvais ir partneriais. | 75% mokytojų veda atviras netradicinės, integruotos it kt. pamokas savo kolegoms. | Pavaduotojos, metodinių grupių pirmininkai | Žmogiškieji ištekliai. | |
1.1.4.Atvirų pamokų stebėjimas, vertinimas, įsivertinimas ir aptarimas (administracijos, kolegų) | Bus aplankyta 90% atvirų pamokų. Pamokos bus aptartos ir mokytojams pateikti pasiūlymai. | 30 % mokytojų stebi kolegų pamokas ir jas vertina ir aptaria metodinėse grupėse. | 60 % mokytojų stebi kolegų pamokas ir jas vertina ir aptaria metodinėse grupėse. | Iki 90 % mokytojų stebi kolegų pamokas ir jas vertina ir aptaria metodinėse grupėse. | Administracija | Žmogiškieji ištekliai. | |
1.1.5.Taikyti aktyvius mokymo(si) metodus, diegiant į ugdymo procesą informacines ir komunikacines technologijas. | Tikslingas IKT taikymas motyvuoja mokinius, leidžia pasiekti geresnių mokymosi rezultatų. Sudarytos geresnės sąlygos mokinių savarankiškam mokymuisi, mokymosi mokytis kompetencijos ugdymui, naudojamos naujausios IKT pamokose ir popamokinėje veikloje | 45 % mokytojų savo pamokose taiko IKT ir sudaro geresnes sąlygas mokinių savarankiškam mokymuisi, mokymosi mokytis pamokose ir popamokinėje naudojant naujausios IKT kompetencijos ugdymui | 65 % mokytojų savo pamokose taiko IKT ir sudaro geresnes sąlygas mokinių savarankiškam mokymuisi, mokymosi mokytis pamokose ir popamokinėje naudojant naujausios IKT kompetencijos ugdymui | 75 % mokytojų savo pamokose taiko IKT ir sudaro geresnes sąlygas mokinių savarankiškam mokymuisi, mokymosi mokytis pamokose ir popamokinėje naudojant naujausios IKT kompetencijos ugdymui | Direktorius | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. | |
1.1.6.Mokomuosiuose kabinetuose įrengti bent po dvi mokiniams skirtas kompiuterizuotas darbo vietas su internetiniu ryšiu. | Intensyvesnis IKT panaudojimas ugdymo procese, geresni mokytojų kompiuterinio raštingumo gebėjimai ir įgūdžiai, mokinių ugdymo kokybė | 2-3 mokomuosiuose kabinetuose įrengti bent po dvi mokiniams skirtas kompiuterizuotas darbo vietas su internetiniu ryšiu. | 2-3 mokomuosiuose kabinetuose įrengti bent po dvi mokiniams skirtas kompiuterizuotas darbo vietas su internetiniu ryšiu. | 2-3 mokomuosiuose kabinetuose įrengti bent po dvi mokiniams skirtas kompiuterizuotas darbo vietas su internetiniu ryšiu. | Gimnazijos taryba | Mokymo lėšos, 2% lėšos, rėmėjų lėšos | |
1.2.Sudaryti daugiau galimybių kiekvienam mokiniui patirti mokymosi sėkmę. | 1.2.1. Ugdymo turinio inovacijų diegimas. | Gerės mokinių ir mokytojų motyvacija | Metodinėse grupėse aptaria naujoves ir inovatyvius mokymo metodus ir aptaria galimybes taikyti ugdymo procese. | 35 proc. mokytojų savo darbe išbando įtraukiojo ugdymo principus, atnaujintas mokymosi programas, taiko patirtinio mokymo(si), strategiją, inovatyvius mokymo metodus. | 75 proc. mokytojų savo darbe naudoja įtraukiojo ugdymo principus, atnaujintas mokymosi programas, taiko patirtinio mokymo(si), strategiją, inovatyvius mokymo metodus. | Direktoriaus pavaduotoja ugdymui V. Venciuvienė | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. |
1.2.2.Individualizuoti ir diferencijuoti ugdymo veiklas. | Ugdymo diferencijavimas ir individualizavimas leidžia mokiniams patirti sėkmę, greičiau pasiekti mokymosi pažangos. | Iki 60% mokytojų savo pamokose diferencijuoja ir individualizuoja užduotis, tuo leidžia patirti mokymosi pažangos sėkmę. | Iki 70% mokytojų savo pamokose diferencijuoja ir individualizuoja užduotis, tuo leidžia patirti mokymosi pažangos sėkmę. | Iki 75% mokytojų savo pamokose diferencijuoja ir individualizuoja užduotis, tuo leidžia patirti mokymosi pažangos sėkmę. | Direktoriaus pavaduotoja ugdymui V. Venciuvienė | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. | |
Iki 60% mokytojų pamokose naudoja grupinio darbo metodus pamokose. | Iki 60% mokytojų pamokose naudoja grupinio darbo metodus pamokose. | Iki 60% mokytojų pamokose naudoja grupinio darbo metodus pamokose. | |||||
1.2.3.Ugdymo procese taikyti mokymąsi bendradarbiaujant. | Mokytojai skatina komandinį darbą, aktyviau naudoja grupinio darbo pamokoje metodus. Mokiniai padeda vieni kitiems tikslo. atsakomybę ir už savo mokymąsi, ir už grupės pasiekimus, pagilina Mokymasis bendradarbiaujant skatina komandinį darbą, ugdo dalykines, socialines, asmenines mokinių kompetencijas. | Iki 60% mokytojų pamokose naudoja grupinio darbo metodus pamokose. | Iki 70% mokytojų pamokose naudoja grupinio darbo metodus pamokose. | Iki 75% mokytojų pamokose naudoja grupinio darbo metodus pamokose. | Direktoriaus pavaduotoja ugdymui V. Venciuvienė | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. | |
1.2.4.Siekiant gerinti mokytojų pasirengimą dirbti su įvairių ugdymosi poreikių ir gebėjimų turinčiais mokiniais, organizuoti mokytojams susitikimus su PPT specialistais. | 80% mokytojų diferencijuos ir individualizuos ugdymą. Mokymo turinio diferencijavimas sudarys galimybes skirtingų poreikių mokiniams patirti sėkmę. | Metodinėse grupėse išanalizuoti su gimnazijoje dirbančių pagalbos mokiniui specialistais kaip tinkamai dirbti su įvairių ugdymosi poreikių ir gebėjimų turinčiais mokiniais. | Organizuoti Šakių PPT specialistų diena gimnazijoje, kurios metu gimnazijos mokytojai gautų jiems reikalingą informaciją, kaip dirbti su spec. poreikių turinčiais mokiniais | Organizuoti gerosios patirties sklaidą gimnazijoje kaip dirbti su įvairių ugdymosi poreikių ir gebėjimų turinčiais mokiniais. | B. Adomavičienė, metodinių grupių pirmininkai | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. | |
1.2.5.Didinti mokytojų profesinių kompetencijų įgijimo galimybes, pripažįstant ir plėtojant specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių gebėjimus ir galias. | Kiekvienų mokslo metų pradžioje rengti kiekvienos 1-4 ir 5-10 klasės mokytojų, dirbančių šiose klasėse, ir pagalbos specialistų susitikimus, aptariant kiekvieno mokinio individualius gebėjimus. Mokytojai žinos kiekvieno mokinio individualius gebėjimus, kaip dirbti su skirtingų poreikių ir gebėjimų vaikais. Iki 5% padidės specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių pažanga. | Mokslo metų pradžioje rengti kiekvienos 1-4 ir 5-10 klasės mokytojų, dirbančių šiose klasėse, ir pagalbos specialistų susitikimus, aptarti ugdymo programas, o mokslo metų pabaigoje įvertinti pažangą. | Mokslo metų pradžioje rengti kiekvienos 1-4 ir 5-10 klasės mokytojų, dirbančių šiose klasėse, ir pagalbos specialistų susitiki aptarti ugdymo programas, o mokslo metų pabaigoje įvertinti pažangą. mus, | Mokslo metų pradžioje rengti kiekvienos 1-4 ir 5-10 klasės mokytojų, dirbančių šiose klasėse, ir pagalbos specialistų susitikimus, aptarti ugdymo programas, o mokslo metų pabaigoje įvertinti pažangą. | Pavaduotojos B.Adomavičienė, V.Venciuvienė | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. | |
1.2.6.Teikti pagalbą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Gerinti mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo prieinamumą ir kokybę. | Pagalbos mokiniui specialistai teiks pagalbą mokiniams pagal pateiktas PPT išvadas. 15% pagerės mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo ir švietimo pagalbos prieinamumas ir kokybę. | VGK posėdyje aptarti kokią pagalbą teiksime, kokius metodus taikysime, patvirtinti darbui su spec. poreikių turinčių mokiniais pritaikytas programas, o metų pabaigoje įvertinti pasiektus rezultatus. | VGK posėdyje aptarti kokią pagalbą teiksime, kokius metodus taikysime, patvirtinti darbui su spec. poreikių turinčių mokiniais pritaikytas programas, o metų pabaigoje įvertinti pasiektus rezultatus. | VGK posėdyje aptarti kokią pagalbą teiksime, kokius metodus taikysime, patvirtinti darbui su spec. poreikių turinčių mokiniais pritaikytas programas, o metų pabaigoje įvertinti pasiektus rezultatus. | Pavaduotoja B. Adomavičienė | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. | |
1.3.Plėtoti mokinių mokymosi, pamokų lankomumo analizę siekiant mokinio mokymosi pažangos. | 1.3.1.Analizuoti 8 klasės mokinių pasiekimus ir PUPP rezultatus. | Pagerės mokinių ugdymosi pasiekimai, | Metodinėse grupėse bei esant reikalui koreguoti I ir III klasių ilgalaikių planus. | Metodinėse grupėse bei esant reikalui koreguoti I ir III klasių ilgalaikių planus. | Metodinėse grupėse bei esant reikalui koreguoti I ir III klasių ilgalaikių planus. | Pavaduotoja V. Venciuvienė | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. |
1.3.2.Analizuoti mokinių įvertinimo (asmeninės pažangos) duomenų lenteles ir jas aptarti metodinėse grupėse ar individualiai su dalykų mokytojais. | Stebima, fiksuojama ir aptariama asmeninė mokinių pažanga, ieškoma būdų gerinti mokymosi rezultatus. Taip efektyviau sprendžiamos mokymosi problemos, bendradarbiaujant su pagalbos mokiniui specialistais gerėja asmeniniai mokinių pasiekimai, mokymosi rezultatai iš atskirų mokomųjų dalykų | Kiekvieną mėnesį klasės valandėlėje aptariama asmeninė kiekvieno mokinio pažanga. Organizuoti mokytojams mokymus tema "Vertinimas ir įsivertinimas pamokose". Kiekvienas mokytojas susikuria ir taiko savo pamokose į(si)vertinimo sistemą, suteikiančią mokiniams grįžtamąją informaciją-ją aptaria metodinėje grupėje. | Kiekvieno mokytojo susikurta ir taikyta savo pamokose į(si)vertinimo sistemą, suteikianti mokiniams grįžtamąją informaciją išanalizuota pedagogų posėdyje. | Mokytojai reflektuos savo patirtį, dalinsis su kolegomis su savo sėkme šioje srityje. Mokytojai, atlikdami metinę veiklos analizę, numato savo tobulinimosi kryptis, derina jas su kuruojančiais vadovais. Dauguma mokytojų geba pamokose taikyti veiksmingas individualios mokinių pastangos ir pasiekimų pamokoje identifikavimo strategiją. Daugiau kaip 50% gimnazijos mokytojų stebi ir analizuoja kolegų pamokas. | Pavaduotoja V. Venciuvienė, metodinių grupių pirmininkai | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. | |
1.3.3.Analizuoti mokinių turinčių lankomumo ir mokymosi problemų rezultatus gimnazijos VGK išklausant klasės vadovus, pačius mokinius ir jų tėvus. | Išsiaiškinsim mokinių pamokų praleidimo priežastis ir blogo mokymosi problemas, suteiksim pagalbą dėl ko gerės pamokų lankomumas ir ugdymo rezultatai. | Peržiūrėti ir pakoreguoti gimnazijos mokinių lankomumo aprašą. Kas mėnesį vesti tikslią pamokų lankomumo apskaitą, informuoti mokinių tėvus. Daugiausiai problemų turinčius mokinius svarstyti VGK posėdžiuose. | Organizuoti bendrus klasės mokinių ir tėvų susirinkimus lankomumo klausimais. | Atlikti mokinių pamokų nelankymo tyrimą, jį apibendrinti ir pristatyti gimnazijos bendruomenei. | Soc. pedagogė, pavaduotojos, klasių vadovai. | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. | |
1.4.Panaudoti tarptautinių, nacionalinių ir gimnazijos pasiekimų tyrimų analizės rekomendacijas bei NMPP ir diagnostinių testų analizės išvadas ugdymo ir mokymosi kokybės gerinimui. | 1.4.1.Metodinėse grupėse analizuojant NMPP rezultatus, dalintis gerąja patirtimi, ruošiant mokinius MNP ir kitiems tarptautiniams patikrinimams. | Pasiekta NMPP (2, 4, 6, 8 klasės) visų tikrinamų dalykų iki 5% pagerėjusi žinių kokybė. Visų dalykų kokybė pagerėja iki 4%. Dalykų mokytojai telkia visus mokinius siekti asmeninės pažangos mokantis, mokslo metų pradžioje nustato mokinių lūkesčius ir juos kartu aptaria po kiekvieno pusmečio. | Dalykų mokytojai telkia visus mokinius siekti asmeninės pažangos mokantis, mokslo metų pradžioje nustato mokinių lūkesčius ir juos kartu aptaria po kiekvieno pusmečio. Pasiekta NMPP (2, 4, 6, 8 klasės) visų tikrinamų dalykų iki 3% pagerėjusi žinių kokybė. | Dalykų mokytojai telkia visus mokinius siekti asmeninės pažangos mokantis, mokslo metų pradžioje nustato mokinių lūkesčius ir juos kartu aptaria po kiekvieno pusmečio. Pasiekta NMPP (2, 4, 6, 8 klasės) visų tikrinamų dalykų iki 4% pagerėjusi žinių kokybė. | Dalykų mokytojai telkia visus mokinius siekti asmeninės pažangos mokantis, mokslo metų pradžioje nustato mokinių lūkesčius ir juos kartu aptaria po kiekvieno pusmečio. Pasiekta NMPP (2, 4, 6, 8 klasės) visų tikrinamų dalykų iki 5% pagerėjusi žinių kokybė. | Pavaduotoja V.Venciuvienė | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. |
1.4.2.Atsižvelgiant į analizės išvadas, diegti naujas inovacijas ir konsultavimo būdus, padedančius užtikrinti aukštesnius mokinių gebėjimus, likviduoti žinių spragas. | Visų dalykų mokytojai kiekvienais metais organizuoja spragų likvidavimo konsultacijas pagal tvarkaraštį, bendradarbiaudami su tėvais. 25% mokinių konsultuoja vieni kitus, kartu siekia bendrųjų kompetencijų aukštesnio lygmens. | Visų dalykų mokytojai kiekvienais metais organizuoja spragų likvidavimo konsultacijas pagal tvarkaraštį, bendradarbiaudami su tėvais. 15% mokinių konsultuoja vieni kitus, kartu siekia bendrųjų kompetencijų aukštesnio lygmens. | Visų dalykų mokytojai kiekvienais metais organizuoja spragų likvidavimo konsultacijas pagal tvarkaraštį, bendradarbiaudami su tėvais. 20% mokinių konsultuoja vieni kitus, kartu siekia bendrųjų kompetencijų aukštesnio lygmens. | Visų dalykų mokytojai kiekvienais metais organizuoja spragų likvidavimo konsultacijas pagal tvarkaraštį, bendradarbiaudami su tėvais. 25% mokinių konsultuoja vieni kitus, kartu siekia bendrųjų kompetencijų aukštesnio lygmens. | Pavaduotoja V.Venciuvienė | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. | |
1.4.3.Susisteminti darbą su gabiais mokiniais ir teikti pagalbą sunkumų turintiems mokiniams, atliekant asmeninės pažangos stebėseną. Patobulinti mokinių asmeninės pažangos stebėjimo ir fiksavimo, rezultatų analizavimo ir panaudojimo sistemą. | Dalykų mokytojai skatina mokinius mokantis siekti asmeninės pažangos. Gabūs mokiniai skatinami dalyvauti miesto, šalies ir tarptautiniuose konkursuose, konferencijose, projektuose ir pan. Sunkumų turinčių mokinių pažanga padidės iki 5%. | Dalykų mokytojai skatina mokinius mokantis siekti asmeninės pažangos. Gabūs mokiniai skatinami dalyvauti miesto, šalies ir tarptautiniuose konkursuose, konferencijose, projektuose ir pan. Sunkumų turinčių mokinių pažanga padidės iki 2,5%. | Dalykų mokytojai skatina mokinius mokantis siekti asmeninės pažangos. Gabūs mokiniai skatinami dalyvauti miesto, šalies ir tarptautiniuose konkursuose, konferencijose, projektuose ir pan. Sunkumų turinčių mokinių pažanga padidės iki 3,5%. | Dalykų mokytojai skatina mokinius mokantis siekti asmeninės pažangos. Gabūs mokiniai skatinami dalyvauti miesto, šalies ir tarptautiniuose konkursuose, konferencijose, projektuose ir pan. Sunkumų turinčių mokinių pažanga padidės iki 5%. | Pavaduotoja V.Venciuvienė | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. | |
1.5.Siekti nuolatinio mokytojų bendrųjų ir profesinių kompetencijų tobulinimo. | 1.5.1.Gimnazijos vadovų ir mokytojų individualus ir grupinis dalyvavimas kvalifikacijos tobulinimo renginiuose. | 80 proc. bendruomenės narių dalyvauja kompetencijų tobulinimo renginiuose. Gimnazijos darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas tikslingas, padedantis veiksmingai įgyvendinti ugdymo turinį. Kiekvienas mokytojas kasmet kelia kvalifikaciją 5 dienas per mokslo metus. Gimnazijoje patobulinta ir įgyvendinama ,,Mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų ir vadovų kvalifikacijos tobulinimo tvarka”. | Iki 80 proc. bendruomenės narių dalyvauja kompetencijų tobulinimo renginiuose. Kiekvienas mokytojas kasmet kelia kvalifikaciją ne mažiau 5 dienas per mokslo metus. | Iki 80 proc. bendruomenės narių dalyvauja kompetencijų tobulinimo renginiuose. Kiekvienas mokytojas kasmet kelia kvalifikaciją 5 dienas per mokslo metus. | 80 proc. bendruomenės narių dalyvauja kompetencijų tobulinimo renginiuose. Kiekvienas mokytojas kasmet kelia kvalifikaciją 5 dienas per mokslo metus. | Pavaduotoja V. Venciuvienė | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. |
1.5.2. Seminarų, kursų, mokymų, vykdytų projektų informacijos sklaida, dalinimasis gerąja patirtimi. | Gerėja bendradarbiavimas tarp mokytojų, atsiranda galimybė pasimokyti iš kolegų patirties (geros ir blogos) ir „pasimatuoti“ naujų metodų, skatinama mokytojų saviugda, kūrybiškumas ir lyderystė. Mokytojai laiku ieško tinkamų sprendimų pritaikyti tinkamus ugdymo metodus, kolegialiai mokytis. Gerėja mokymosi kokybė. Kasmet organizuojami 2-3 patirties sklaidos renginiai gimnazijoje, mieste, šalyje. | Iki 50% mokytojų dalinasi savo gerąja patirtimi grįžę iš seminarų, kursų , mokymų. | Iki 60% mokytojų dalinasi savo gerąja patirtimi grįžę iš seminarų, kursų , mokymų. | Iki 70% mokytojų dalinasi savo gerąja patirtimi grįžę iš seminarų, kursų , mokymų. | Pavaduotoja V.Venciuvienė | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai, projektuotų finansavimui laimėtos lėšos. | |
1.5.3.Pratęsti narystę nuotoliniuose mokytojų mokymuose ,,Pedagogas.lt | Kils mokytojų bendrosios ir profesinės kompetencijos. | Iki 50% mokytojų kels savo kompetencijas pasinaudodami šia galimybe. | Iki 75% mokytojų kels savo kompetencijas pasinaudodami šia galimybe. | Iki 95% mokytojų kels savo kompetencijas pasinaudodami šia galimybe. | Direktorius, Pavaduotoja V.Venciuvienė | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. | |
1.5.4.Kvalifikacijos kėlimo programoje prioritetą teikti mokymui individualizuoti ir diferencijuoti ugdymo procesą. Pristatyti mokytojams naujas mokymosi platformas | Gerės ugdymo(si) proceso kokybė, kils mokymosi motyvacija, bus labiau tenkinami individualūs ir specialieji mokinių poreikiai. | Iki 50% mokytojų kels savo kvalifikaciją individualizuoti ir diferencijuoti ugdymo procesą dalyvaujant seminaruose ir kursuose tiesiogiai arba nuotoliniu būdu. | Iki 65% mokytojų kels savo kvalifikaciją individualizuoti ir diferencijuoti ugdymo procesą dalyvaujant seminaruose ir kursuose tiesiogiai arba nuotoliniu būdu. | Iki 70% mokytojų kels savo kvalifikaciją individualizuoti ir diferencijuoti ugdymo procesą dalyvaujant seminaruose ir kursuose tiesiogiai arba nuotoliniu būdu. | Pavaduotoja V.Venciuvienė | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. | |
1.5.5. Siekti, kad mokytojai naudotų IQES onlines Lietuva (https://iqesonline.lt) | Apie 90% mokytojų naudoja IQES onlines Lietuva siūlomus instrumentus įsivertinimui tobulinti. | Pravesti gimnazijos mokytojams mokymus , kaip panaudoti IQES online Lietuva instrumentus mokinių vertinimui | Apie 45% mokytojų naudoja IQES onlines Lietuva siūlomus instrumentus įsivertinimui tobulinti. | Apie 90% mokytojų naudoja IQES onlines Lietuva siūlomus instrumentus įsivertinimui tobulinti. | Pavaduotojos V.Venciuvienė ir B.Adomavičienė | Žmogiškieji ištekliai. |
Tikslas : Telkti gimnazijos bendruomenę būti pilietiška, kurti sveiką ir saugią aplinką.
1 | Priemonės | Laukiami rezultatai | Įgyvendinimo etapai | Atsakingas | Lėšos | ||
2019 m. | 2020 m. | 2021 | |||||
1.1. Formuoti savitą mokyklos kultūrą, saugią ir palankią mokymosi aplinką . | 1.1.1.Gimnaziją reprezentuojančių priemonių kūrimas/ atnaujinimas. | Išleisti leidiniai, lankstinukai, bloknotai, tušinukai su gimnazijos simbolika, straipsniai spaudoje ir t.t | Išleisti lankstinuką ar brošiūrėlę, skirtą gimnazijos šimtmečiui paminėti. | Suvenyras su gimnazijos atributika. | Suvenyras su gimnazijos atributika. | Direktorius | 2% lėšos, rėmėjų lėšos |
1.1.2..Informacijos skelbimas gimnazijos tinklalapyje ir spaudoje. | Laiku pateikiama aktuali informacija | Visi gimnazijoje ir už jos ribų organizuoti renginiai 100% skelbiami gimnazijos internetinėje svetainėje ir 75.% spaudoje. | Visi gimnazijoje ir už jos ribų organizuoti renginiai 100% skelbiami gimnazijos internetinėje svetainėje ir 75.% spaudoje. | Visi gimnazijoje ir už jos ribų organizuoti renginiai 100% skelbiami gimnazijos internetinėje svetainėje ir 75.% spaudoje. | Pavaduotoja | Žmogiškieji ištekliai | |
1.1.3.Gimnazijos bendruomenės mikroklimato tyrimas. | Gerėja daugumos gimnazijos narių psichologinė savijauta ir tarpusavio santykiai. Sukurta saugesnė atmosfera ir aplinka mokykloje | Sudaryti darbo grupę gimnazijos mikroklimatui ištirti ir atlikti tyrimą. | Apibendrinti ir pristatyti tyrimą gimnazijos bendruomenei. | Paruošti rekomendacijas gimnazijos mikroklimato gerinimui. | Psichologė, soc.pedagogė | Žmogiškieji ištekliai | |
1.1.4.Įrengti stebėjimo kameras visose gimnazijos viešose erdvėse ir gimnazijos kieme bei ikimokykliniame skyriuje. | Gerės mokinių ir mokytojų saugumas. | Pastatyti dar 4 stebėjimo kameras gimnazijoje. ( prie sporto salės, valgyklos, kieme) | Įrengti vaizdo stebėjimo kameras ikimokykliniame skyriuje. | Papildyti pagal poreikį vaizdo stebėjimo kameromis problemines vietas gimnazijoje ir ikimokykliniame skyriuje. | Direktorius, ūkio dalis. | 2% lėšos, rėmėjų lėšos | |
1.1.5.Gimnazijos įsivertinimo rezultatų panaudojimas mokyklos veiklos kokybės gerinimui. | Mokytojai žino, kad savęs vertinimo metu įgyja naujų kompetencijų, kurias gali panaudoti pamokose, kitoje ugdymo veikloje. Įdiegta įsivertinimo sistema padeda nustatyti tobulintinus veiklos aspektu | Atlikti plačiojo audito įsivertinimą. Atsirinkti rodiklį giluminiams vertinimui ir įsivertinimui. Sudaryti giluminio vertinimo planą ir atlikti giluminį vertinimą. Su giluminio ir plačiojo audito rezultatais supažindinti gimnazijos bendruomenę. | Atlikti plačiojo audito įsivertinimą. Atsirinkti rodiklį giluminiams vertinimui ir įsivertinimui. Sudaryti giluminio vertinimo planą ir atlikti giluminį vertinimą. Su giluminio ir plačiojo audito rezultatais supažindinti gimnazijos bendruomenę | Atlikti plačiojo audito įsivertinimą. Atsirinkti rodiklį giluminiams vertinimui ir įsivertinimui. Sudaryti giluminio vertinimo planą ir atlikti giluminį vertinimą. Su giluminio ir plačiojo audito rezultatais supažindinti gimnazijos bendruomenę | Gimnazijos audito grupė | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. | |
1.1.6.Pedagoginės, psichologinės, socialinės, informacinės pagalbos mokiniams, tėvams ir mokytojams teikimas. | Gimnazijoje bus teikiama tikslinga ir savalaikė pagalba mokiniams, tėvams, mokytojams dėl mokymosi sunkumų, bendravimo problemų ar elgesio sutrikimų. Visi mokiniai, turintys specialiųjų poreikių, yra pažangūs. | Kasmet atlikti mokymosi ir elgesio problemų mokinių vertinimą. Esant poreikiui it pagal Šakių PPT rekomendacijas mokiniams teikti spec. pedagogo, logopedo, psichologo ir socialinio pedagogo paslaugas. | Pravesti gimnazijos pedagogams susitikimą su Šakių PPT specialistais. | Organizuoti gimnazijoje, pagalbos mokiniui, tėvams ir mokytojams dienas. | VGK | Žmogiškieji ištekliai | |
1.1.7.Atlikti vidaus patalpų remontą. | Gerės ir gražės gimnazijos interjeras, gerės gimnazijos mikroklimatas. | Gimnazijoje atlikti koridorių remontą. Ikimokykliniame skyriuje atlikti rūbinių ir kabinetų remontą. | Gimnazijoje atlikti sporto salės remontą. | Suremontuoti 2-3 mokomuosius kabinetus. | Direktorius, ūkio dalis. | 2% lėšos, rėmėjų lėšos | |
1.1.8.Kelti aukštesnius reikalavimus pagalbinio personalo darbo kokybei ir stiprinti jo atlikimo priežiūrą vadovaujantis pareigybių aprašais | Sveika, higienos normų reikalavimus atitinkanti edukacinė aplinka | Valytojas aprūpinti ir supažindinti su valymo priemonėmis ir jų valymo technologijomis. | Atnaujinti valgyklos įrangą, pastoviai atlikti reikiamus tyrimus. | Aplinkos darbininkams vesti pastoviai instruktažus dėl techninių priemonių naudojimo, pastoviai reikalauti tinkamai prižiūrėti gimnazijos baldus, įrangą ir aplinką. | Direktoriaus pavaduotojas ūkio daliai | Savivaldybės lėšos, žmogiškieji ištekliai. | |
1.1.9. Sukurti saugią ir normas atitinkančią gimnazijos aplinką. | Bus saugesnė aplinka. | Aptverti naujai, pagal reikalavimus ikimokyklinio ugdymo įstaigą ,,Linelis“ tvora. | Paruošti planą ir rasti lėšų aptverti naujai, pagal reikalavimus gimnazijos teritoriją. | Rasti lėšų baigti aptverti naujai, pagal reikalavimus gimnazijos teritoriją. | Direktoriaus pavaduotojas ūkio daliai | Savivaldybės lėšos, 2% lėšos, rėmėjų lėšos | |
1.2. Ugdyti gimnazijos narių pilietinį sąmoningumą ir lyderystę. | 1.2.1.Gimnazijoje veikiančių Kudirkaičių ir Šaulių organizacijų, vaikų ir jaunimo klubo „Ledlaužis“ veiklos puoselėjimas. | Gerės mokinių pilietinis sąmoningumas, ugdoma lyderystės kompetencija. | Kudirkaičių, Šaulių ir vaikų ir jaunimo klubo „Ledlaužis“ renginiai organizacijos nariams ir gimnazijos bendruomenei , pagal metinį veiklos planą. | Kudirkaičių, Šaulių ir vaikų ir jaunimo klubo „Ledlaužis“ renginiai organizacijos nariams ir gimnazijos bendruomenei , pagal metinį veiklos planą | Kudirkaičių, Šaulių ir vaikų ir jaunimo klubo „Ledlaužis“ renginiai organizacijos nariams ir gimnazijos bendruomenei , pagal metinį veiklos planą | Pavaduotoja ir organizacijų vadovai | NFU lėšos, mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. |
1.2.2. Akcijų organizavimas ir dalyvavimas pilietinėse, socialinėse veiklose. | Gimnazijos bendruomenę įtrauktį į šias akcijas : · Solidarumo bėgimas, · Pyragų diena, · Pagalba vienišam žmogui,· Atmintis gyva, nes liudija,· ,,Darom-2019“, · Tvarkau savo miestą-2019 ruduo“, · Tvarkome žymių žmonių kapus. | Gimnazijos bendruomenę įtrauktį į šias akcijas : · Solidarumo bėgimas, · Pyragų diena, · Pagalba vienišam žmogui,· Atmintis gyva, nes liudija,· ,,Darom-2020“, · Tvarkau savo miestą-2020 ruduo“, · Tvarkome žymių žmonių kapus. | Gimnazijos bendruomenę įtrauktį į šias akcijas : · Solidarumo bėgimas, · Pyragų diena, · Pagalba vienišam žmogui,· Atmintis gyva, nes liudija,· ,,Darom-2021“, · Tvarkau savo miestą-2021 ruduo“, · Tvarkome žymių žmonių kapus. | Pavaduotojos | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. | ||
1.2.3.Pilietinės tematikos integravimas į visų mokomųjų dalykų programas ir neformalųjį ugdymą. | Metodinėse grupėse aptarti ir paruošti pilietinio ugdymo integravimo į gimnazijoje dėstomus dalykus planą. | Paruoštą ir patvirtintą pilietinio ugdymo integravimo planą įgyvendina ne mažiau kaip 50% mokytojų ugdymo procese. Pravesti 2-3 atviras pamokas. | Paruoštą ir patvirtintą pilietinio ugdymo integravimo planą įgyvendina ne mažiau kaip 75% mokytojų ugdymo procese. Pravesti 2-3 atviras pamokas. | Pavaduotoja | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. | ||
1.2.4.Valstybinių švenčių minėjimas | Organizuojame visų valstybinių švenčių minėjimus ir dalyvaujame miesto renginiuose. | Organizuojame visų valstybinių švenčių minėjimus ir dalyvaujame miesto renginiuose. | Organizuojame visų valstybinių švenčių minėjimus ir dalyvaujame miesto renginiuose. | Pavaduotoja | Žmogiškieji ištekliai. | ||
1.2.5.Moksleivių dalyvavimas mokyklos valdyme. | Visų gimnazijos bendruomenės narių lyderystei mokykloje ir už jos ribų sąlygų sudarymas. | Stiprinti mokinių savivaldą. Naujai išrinktiems į mokinių tarybą ir klasių seniūnais organizuoti mokymus. Dalyvauti Šakių moksleivių tarybos ir LMS veikloje. | Stiprinti mokinių savivaldą. Naujai išrinktiems į mokinių tarybą ir klasių seniūnais organizuoti mokymus. . Dalyvauti Šakių moksleivių tarybos ir LMS veikloje. Organizuoti susitikimus su kitų mokyklų savivaldos atstovais. | Stiprinti mokinių savivaldą. Naujai išrinktiems į mokinių tarybą ir klasių seniūnais organizuoti mokymus. . Dalyvauti Šakių moksleivių tarybos ir LMS veikloje. Dalinti s savo gerąja patirtimi ir mokytis iš kitų. | Pavaduotoja | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. | |
1.2.6.Klasės vadovo veiklos efektyvinimas | Klasės vadovų metodinėje grupėje išanalizuoti su kokiomis problemomis susiduria klasių vadovai. (atlikti tyrimą) | Pagal atlikto tyrimo rezultatus paruošti rekomendacijas klasių vadovams. | Pagal paruoštas rekomendacijas gerosios patirties sklaida. | Pavaduotoja | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai. | ||
1.2.7. Sociokultūrinių paslaugų Kudirkos Naumiesčio miesto bendruomenei organizavimas | Prisidėti prie miesto šventės, kalėdinio koncerto, Vasario -16-osios ir Kovo -11-osios minėjimų bei kitų renginių organizavimo. | Prisidėti prie miesto šventės, kalėdinio koncerto, Vasario -16-osios ir Kovo -11-osios minėjimų bei kitų renginių organizavimo. | Prisidėti prie miesto šventės, kalėdinio koncerto, Vasario -16-osios ir Kovo -11-osios minėjimų bei kitų renginių organizavimo. | Pavaduotojos | Žmogiškieji ištekliai. | ||
1.3. Ugdyti sveiką gyvenseną, gerinant gimnazijos bendruomenės narių fizinį aktyvumą ir emocinį stabilumą, įgyvendinant prevencines ir sveikatingumo programas. | 1.3.1.Fizinio aktyvumo ir sveiko gyvenimo būdo propagavimas - kiekvienais metais rengti paskaitas tėvams apie fizinio aktyvumo įtaką sveikatai. Šviesti mokinius ir jų tėvus dėl nevaldomų medijų (kompiuteriai, TV, internetas ir kt.) įtakos paauglių sveikatai. | Tėvai ir mokiniai įgis žinių apie sveiką gyvenseną. | Organizuoti vieną paskaitą tėvams apie sveiką gyvenseną. Iki 40% tėvų dalyvauja paskaitose. | Organizuoti vieną paskaitą tėvams apie sveiką gyvenseną. Iki 50% tėvų dalyvauja paskaitose. | Organizuoti vieną paskaitą tėvams apie sveiką gyvenseną. Iki 55% tėvų dalyvauja paskaitose. | Kūno kultūros mokytojai, sveikatos priežiūros specialistė. | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai, projektuotų finansavimui laimėtos lėšos. |
1.3.2. Mokytojų, mokinių, jų tėvų apklausa dėl fizinio aktyvumo šeimoje | Išsiaiškinsime realią situaciją apie mokinių ir jų šeimų fizinio aktyvumą. | Sudaryti darbo grupę ir paruošti klausimyną. | Pravesti tėvų apklausą ir susisteminti apklausos rezultatus. | Apklausos rezultatus pristatyti gimnazijos bendruomenei. | Socialinė pedagogė | Žmogiškieji ištekliai | |
1.3.3. Sudaryti palankias sąlygas ugdytiniams realizuoti savo troškimus, kompensuoti savo fizinius trūkumus. Sumažinti mokinių pasyvų sėdėjimo laiką prie kompiuterio. Pritraukti mokinius sportuoti gimnazijoje atostogų metų ir po pamokų. | 20% mokyklos mokinių pasinaudoja galimybe atostogų metu aktyviai sportuoti mokyklos patalpose. | Atostogų (rudens, Kalėdų, žiemos, pavasario ir vasaros ) metu ir po pamokų sudaryti grafiką, kada mokiniai gali naudotis sporto sale. Žiemos metu engti nuo gimnazijos kalniuko nusileidimo varžybas. | Atostogų (rudens, Kalėdų, žiemos, pavasario ir vasaros ) metu sudaryti grafiką, kada mokiniai gali naudotis sporto sale. Žiemos metu rengti nuo gimnazijos kalniuko nusileidimo varžybas | Atostogų (rudens, Kalėdų, žiemos, pavasario ir vasaros ) metu sudaryti grafiką, kada mokiniai gali naudotis sporto sale. Žiemos metu rengti nuo gimnazijos kalniuko nusileidimo varžybas | Kūno kultūros mokytojai, sveikatos priežiūros specialistė. | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai, projektuotų finansavimui laimėtos lėšos. | |
1.3.4. Sveikos gyvensenos propagavimo ir prevencinių projektų, renginių, sportinės veiklos organizavimas | Ugdomos mokinių prevencinės nuostatos dėl rūkymo, alkoholinių gėrimų ir psichiką veikiančių medžiagų vartojimo. Skatinama gyventi sveikai, atsisakyti žalingų įpročių, jausti atsakomybę ne tik už savo, bet ir už kitų (aplinkinių) sveikatą | Reguliariai organizuoti sveikos gyvensenos pamokas, sveikatos dienas, integruoti sveikos gyvensenos temas į ugdymo procesą | Reguliariai organizuoti sveikos gyvensenos pamokas, sveikatos dienas, integruoti sveikos gyvensenos temas į ugdymo procesą | Reguliariai organizuoti sveikos gyvensenos pamokas, sveikatos dienas, integruoti sveikos gyvensenos temas į ugdymo procesą | Kūno kultūros mokytojai, sveikatos priežiūros specialistė, soc. pedagogė. | Mokymo lėšos, žmogiškieji ištekliai, projektuotų finansavimui laimėtos lėšos. | |
1.3.5. Sutvarkyti gimnazijos sportinius aikštynus. | Gerės mokinių sportiniai pasiekimai. | Naujai įruošti gimnazijos aikštynus. Įrengti sveikatingumo taką. | Pertvarkyti ikimokyklinio ugdymo įstaigos aikštyną. | Papildyti aikštynus naujais įrenginiais. | Direktorius, pavaduotojas ūkio daliai | Savivaldybės lėšos, 2% lėšos, rėmėjų lėšos |
VII SKYRIUS
STRATEGINIO PLANO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA
Strateginio plano įgyvendinimo priežiūra atliekama viso proceso metu ir visais lygiais.
Už strateginio plano įgyvendinimą atsako gimnazijos direktorius, kuris kontroliuoja ir stebi, ar gimnazijos bendruomenė įgyvendina strateginius tikslus, ar darbuotojai efektyviai vykdo suderintų uždavinių ir priemonių įgyvendinimą.
Kiekvienų mokslo metų pabaigoje direktorius įsakymu sudaro strateginio plano peržiūrėjimo ir patikslinimo darbo grupę, kuri pristato strateginio plano įgyvendinimo rezultatus gimnazijos tarybos posėdžio metu pagal šią lentelę:
1 tikslas – | |||||||
Planuotas rezultatas | Pasiektas rezultatas per tarpinius įvertinimus; metais | Planuoti finansiniai ištekliai | Planuoti finansiniai ištekliai | Planuota įgyvendinti (data) | |||
2019 m. | 2020 m. | 2021 m. | |||||
Išvada apie pasiektą tikslą: |
Po metinio strateginio plano įgyvendinimo peržiūrėjimo ir įvertinimo strateginis planas, jo tikslai, uždaviniai, įgyvendinimo priemonės gali būti keičiami arba koreguojami.
PRITARTA
Kudirkos Naumiesčio
Vinco Kudirkos gimnazijos tarybos
2019 m. sausio 31 d. protokolu Nr. GT-1